Matador Hectorra 5 235/50 R18 97 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Matador Hectorra 5 235/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador Hectorra 5 235/50 R18 97 V FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Hectorra 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R18 oraz indeks nośności i prędkości 97 V.
Nowa opona letnia Hectorra 5 marki Matador
Opony letnie Matador zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Specjalna mieszanka gumowa odporna na wyższe temperatury zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, wspierając stabilność prowadzenia i ograniczając zużycie opon. Dodatkowo mniejsza liczba nacięć i niższe opory toczenia pomagają zmniejszyć spalanie paliwa, co przekłada się na bardziej ekonomiczną jazdę.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R18 97 V
Opony osobowe Matador to fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu - od miejskich kompaktów po rodzinne sedany, sportowe coupe i eleganckie SUV-y. Dzięki zastosowaniu technologii wielowarstwowego opasania z wykorzystaniem stalowych i nylonowych wzmocnień, opony te zapewniają doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia nawet przy dynamicznej jeździe. Innowacyjna mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność w zmiennych warunkach pogodowych, a przemyślana struktura bieżnika efektywnie rozprasza ciśnienie na całej powierzchni styku z nawierzchnią, skracając drogę hamowania i zwiększając kontrolę nad pojazdem.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Matador 235/50 R18 Hectorra 5 FR
Zadaniem opon letnich Matador Hectorra 5 235 50 R18 97V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 235/50 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (50) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Opona Matador Hectorra 5 ma indeks prędkości V dopuszczający jazdę z prędkością do 240 km/h. Indeks nośności 97 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 730 kilogramów na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Matador |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Hectorra 5 |
Etykieta UE | C / B / 71 dB |
Indeks nośności | 97 (do 730 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | FR |
Kod produktu | 48061 |
FR – co oznaczają symbole w modelu Hectorra 5?
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/50 R18 97V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador Hectorra 5 235/50 R18 97 V FR uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym aspektem bezpieczeństwa, szczególnie podczas deszczowej pogody. Unijna klasyfikacja przyczepności od "A" do "E" jest miernikiem, który pomaga kierowcom ocenić, jak szybko opona może zatrzymać pojazd w tych warunkach. Ciekawostką może być fakt, iż do lipca 2021 roku najmniej korzystniej w zestawieniu oceniane były opony z notą "F" i "G", w związku z czym zostały one wycofane ze sprzedaży. Należy zaznaczyć, że oznaczenia na etykiecie UE odnoszą się do opony nowej i mogą ulec zmianie w trakcie eksploatacji. Klasyfikacja przyczepności jest ważnym wskaźnikiem, jednak nie jest jedynym kryterium oceny opon.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się technicznym detalem, ma znaczący wpływ na jakość życia w przestrzeni miejskiej. Jego wysoki poziom w miastach, do którego przyczyniają się opony gorszej jakości, może mieć związek z problemami zdrowotnymi takimi jak stres, zaburzenia snu czy nawet choroby serca. Dlatego ogumienie o niższym poziomie głośności (poniżej 70 decybeli), szczególnie te z literą A na etykiecie, jest coraz bardziej cenione nie tylko przez kierowców, ale także przez planistów miejskich. Zastosowanie takich opon w transporcie publicznym i pojazdach dostawczych może znacząco przyczynić się do poprawy środowiska akustycznego w miastach.