Kumho Ecsta HS52 235/55 R17 103 H XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kumho Ecsta HS52 235/55 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kumho Ecsta HS52 235/55 R17 103 H XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ecsta HS52 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Kumho została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę) oraz rozmiar 235/55 R17.
Nowa opona letnia Ecsta HS52 marki Kumho
Opony letnie to znakomite rozwiązanie dla kierowców poszukujących maksymalnej wydajności w cieplejsze miesiące. Przy temperaturach powyżej 7°C ich unikalna mieszanka gumowa i zaawansowany asymetryczny bieżnik zapewniają niezrównaną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Efektywność opon letnich Kumho pomaga w osiąganiu lepszej kontroli nad pojazdem oraz w zwiększeniu bezpieczeństwa podczas jazdy.
Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R17 103 H
Opony osobowe Kumho to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kumho 235/55 R17 Ecsta HS52 XL
Celem opon letnich Kumho Ecsta HS52 235 55 R17 103H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/55 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 17 cali. Model Kumho Ecsta HS52 posiada indeks nośności 103 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 875 kg oraz indeks prędkości H zezwalający na jazdę do 210 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/55 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Kumho |
Klasa | średnia |
Model | Ecsta HS52 |
Etykieta UE | A / A / 69 dB |
Indeks nośności | 103 (do 875 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL |
Kod produktu | 58961 |
XL – co oznaczają symbole w modelu Ecsta HS52?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.

Etykieta unijna opon 235/55 R17 103H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kumho Ecsta HS52 235/55 R17 103 H XL uzyskała wynik: A/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, które są obowiązkowe w Unii Europejskiej, dostarczają istotnych informacji o niektórych parametrach. To hałas generowany podczas jazdy, zużycie paliwa oraz zachowanie opony na mokrej nawierzchni. Naklejki te pozwalają kierowcom na porównanie różnych modeli i wybór tych, które najlepiej odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem wydajności i kosztów.

Opór toczenia: klasa A
Wybór opon o dobrej efektywności paliwowej to decyzja, która przynosi korzyści zarówno dla portfela, jak i dla środowiska. Opony z klasy "A" na etykiecie unijnej w tym zakresie oferują najniższy opór toczenia, co znacząco redukuje zużycie paliwa oraz emisję spalin. Modele te są idealnym wyborem dla kierowców szukających oszczędności i chcących jednocześnie działać na rzecz ochrony środowiska. Z kolei opony z klasy "E" mogą znacząco zwiększać koszty eksploatacji pojazdu.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Etykieta unijna na oponach zawiera kluczowe informacje na temat hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, oznaczanego systemem trzech fal (lub literami A, B oraz C) i wartością w decybelach (dB). Chociaż dla kierowców istotniejszy może być poziom szumu wewnętrznego, to zewnętrzny ma znaczenie dla ogólnej głośności ruchu drogowego. Ta specyficzna forma oceny podkreśla zaangażowanie UE w redukcję zanieczyszczeń akustycznych i promuje świadomy wybór opon.