Kleber Transalp 2+ 215/60 R16C 103/101 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Kleber Transalp 2+ 215/60 R16 103/101 T - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/60 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
103/101 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

576 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Transalp 2+ 215/60 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Transalp 2+ 215/60 R16C 103/101 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Transalp 2+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach, konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego czy przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 103/101 (do 875 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Transalp 2+ marki Kleber

Opony zimowe Kleber zaprojektowano z myślą o utrzymaniu przyczepności w niskich temperaturach i trudnych warunkach pogodowych. Specjalne nacięcia w postaci lameli poprawiają stabilność pojazdu na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem podczas manewrowania na śliskich nawierzchniach.

Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R16 103/101 T

Opony dostawcze Kleber w rozmiarze 215/60R16C stanowią niezastąpione rozwiązanie dla VAN-ów, busów oraz półciężarówek. Ich specjalna konstrukcja zapewnia pewne prowadzenie i wysoką odporność na zużycie nawet przy dużych obciążeniach. Co istotne, opony dostawcze oferują dwa indeksy nośności: jeden dla montażu na pojedynczej feldze oraz drugi dla montażu w układzie bliźniaczym. Umożliwia to optymalne dostosowanie ogumienia do zróżnicowanych warunków eksploatacyjnych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 215/60 R16 Transalp 2+

Celem opon zimowych Kleber Transalp 2+ 215 60 R16C 103/101T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 215/60 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Wysokość profilu to 60, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Model Kleber Transalp 2+ posiada indeks nośności 103/101 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 875 kg oraz indeks prędkości T zezwalający na jazdę do 190 km/h.

Kleber Transalp 2+ 215/60 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 21 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/60 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Transalp 2+
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 103/101 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 55828

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Transalp 2+?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/60 R16 103/101T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Transalp 2+ 215/60 R16C 103/101 T uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta na oponach zapewnia szybki przegląd i porównanie wydajności różnych modeli. Zawiera ona oceny dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni z klasyfikacją od A do E. Prezentuje też poziomu hałasu zewnętrznego, który jest przedstawiany za pomocą od jednej do trzech fal, wartości decybelowej i klasyfikacji ze skalą od A do C. Dzięki temu kierowcy mogą dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Transalp 2+ 215/60 R16 103/101 T: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.