Hifly Win-Turi 212 175/70 R14 88 T XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hifly Win-Turi 212 175/70 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hifly Win-Turi 212 175/70 R14 88 T XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Win-Turi 212 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Hifly została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 88 (do 560 kg na oponę) oraz rozmiar 175/70 R14.
Nowa opona zimowa Win-Turi 212 marki Hifly
Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Specjalna mieszanka gumowa z krzemionką utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność opon Hifly na zaśnieżonych nawierzchniach. Zwiększona liczba lameli w bieżniku oraz solidne bloki w strefie barkowej wspierają stabilność jazdy i precyzyjne prowadzenie pojazdu.
Opona osobowa oraz SUV – 175/70 R14 88 T
Opony osobowe Hifly to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hifly 175/70 R14 Win-Turi 212 XL
Zadaniem opon zimowych Hifly Win-Turi 212 175 70 R14 88T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 175/70 R14 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (175) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (70) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 14). Opona Hifly Win-Turi 212 ma indeks prędkości T dopuszczający jazdę z prędkością do 190 km/h. Indeks nośności 88 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 560 kilogramów na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 175/70 R14 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hifly |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Win-Turi 212 |
Etykieta UE | E / D / 71 dB |
Indeks nośności | 88 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 26889 |
XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Win-Turi 212?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 175/70 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hifly Win-Turi 212 175/70 R14 88 T XL uzyskała wynik: E/D/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna została wprowadzona w 2012 roku, aby ułatwić konsumentom wybór optymalnych opon. Prezentuje ona kluczowe informacje techniczne dotyczące każdego modelu dostępnego na rynku. Zawiera ocenię ekonomii jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu zewnętrznego. Dzięki temu kierowcy mogą świadomie kupować produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom pod względem bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu akustycznego.

Opór toczenia: klasa E
Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa D
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.