Matador MP93 Nordicca 175/70 R14 88 T XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MP93 Nordicca 175/70 R14 88 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
175/70 R14
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / C / 71 dB
XL, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

264 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MP93 Nordicca 175/70 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP93 Nordicca 175/70 R14 88 T XL objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP93 Nordicca stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów czy przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 88 (do 560 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa MP93 Nordicca marki Matador

Opony zimowe Matador, zaprojektowane do użytkowania w temperaturach poniżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym. Zaawansowana rzeźba bieżnika efektywnie odprowadza wodę, wspierając stabilność pojazdu w trudnych warunkach. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych i oblodzonych drogach.

Opona osobowa oraz SUV – 175/70 R14 88 T

Opony osobowe Matador zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 175/70 R14 MP93 Nordicca XL

Opony zimowe Matador MP93 Nordicca 175 70 R14 88T mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 175/70 R14 szerokość bieżnika wynosi 175 mm, wysokość profilu (70), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 14 cali. Model Matador MP93 Nordicca posiada indeks nośności 88 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 560 kg oraz indeks prędkości T umożliwiający jazdę do 190 km/h.

Matador MP93 Nordicca 175/70 R14 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 11 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 175/70 R14
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MP93 Nordicca
Etykieta UE D / C / 71 dB
Indeks nośności 88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 39307

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MP93 Nordicca?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 175/70 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP93 Nordicca 175/70 R14 88 T XL uzyskała wynik: D/C/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Matador MP93 Nordicca 175/70 R14 88 T: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.