Hifly All-Turi 221 175/65 R14 82 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hifly All-Turi 221 175/65 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hifly All-Turi 221 175/65 R14 82 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model All-Turi 221 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe, specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok czy nowoczesny symetryczny wzór rowków bieżnika. Prezentowana opona marki Hifly została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 82 T oraz rozmiar 175/65 R14.
Nowa opona całoroczna All-Turi 221 marki Hifly
Opony całoroczne Hifly zaprojektowane do użytku w różnych warunkach pogodowych, są idealne dla kierowców w strefach o umiarkowanym klimacie. Symetryczny bieżnik dzieli się na część przeznaczoną do jazdy po suchej nawierzchni oraz część przystosowaną do warunków zimowych, co czyni je wszechstronnym wyborem. Choć mieszanka gumowa opon całorocznych nie dorównuje specjalistycznym oponom sezonowym w ekstremalnych temperaturach, zapewnia solidne osiągi w większości warunków spotykanych na naszych drogach.
Opona osobowa oraz SUV – 175/65 R14 82 T
Opony osobowe Hifly to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hifly 175/65 R14 All-Turi 221
Opony całoroczne Hifly All-Turi 221 175 65 R14 82T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 175/65 R14 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (175) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 14). Opona Hifly All-Turi 221 posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 82 (maksymalna wartość obciążenia 475 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 175/65 R14 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hifly |
Klasa | ekonomiczna |
Model | All-Turi 221 |
Etykieta UE | D / C / 71 dB |
Indeks nośności | 82 (do 475 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 26591 |
3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu All-Turi 221?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 175/65 R14 82T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hifly All-Turi 221 175/65 R14 82 T uzyskała wynik: D/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Opór toczenia: klasa D
Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Przyczepność na mokrym jest kluczowa dla utrzymania kontroli nad pojazdem w deszczowe dni. Opony klas "A", "B" czy "C" gwarantują najkrótszą drogę hamowania, co jest nieocenione w nagłych sytuacjach. Warto jednak zauważyć, że oprócz jakości hamowania, ważna jest również regularna kontrola stanu ogumienia, w tym głębokości bieżnika - może to wpływać na zachowanie się gumy na mokrej drodze. Zapewnienie odpowiedniego ciśnienia i stanu opon nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także zwiększa wydajność paliwową pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.