Hankook Ventus S1 evo3 K127 235/50 R18 101 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hankook Ventus S1 evo3 K127 235/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus S1 evo3 K127 235/50 R18 101 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus S1 evo3 K127 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę) oraz rozmiar 235/50 R18.
Nowa opona letnia Ventus S1 evo3 K127 marki Hankook
Opony letnie Hankook to idealne rozwiązanie dla kierowców ceniących stabilność i bezpieczeństwo w cieplejsze dni, zwłaszcza gdy temperatura powietrza przekracza już 7°C. Unikalna konstrukcja bieżnika minimalizuje opory toczenia, co pomaga ograniczyć zużycie paliwa. Dodatkowo twardsza mieszanka gumowa doskonale radzi sobie z wyższymi temperaturami, przekładając się na lepsze hamowanie i większą trwałość opony.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R18 101 Y
Segment opon osobowych Hankook dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 235/50 R18 Ventus S1 evo3 K127 XL FR
Opony letnie Hankook Ventus S1 evo3 K127 235 50 R18 101Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 235/50 R18 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 235 mm, profil równy 50% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 18 cali ( 45.72 cm). Indeks nośności 101 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 825 kg na oponę, a indeks prędkości Y dopuszcza jazdę z prędkością do 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | dożywotnia |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 31 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hankook |
Klasa | premium |
Model | Ventus S1 evo3 K127 |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, Y301, ZR, FR |
Kod produktu | 44411 |
XL, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus S1 evo3 K127?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/50 R18 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus S1 evo3 K127 235/50 R18 101 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna została wprowadzona w 2012 roku, aby ułatwić konsumentom wybór optymalnych opon. Prezentuje ona kluczowe informacje techniczne dotyczące każdego modelu dostępnego na rynku. Zawiera ocenię ekonomii jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu zewnętrznego. Dzięki temu kierowcy mogą świadomie kupować produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom pod względem bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu akustycznego.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna na oponach, która klasyfikuje opory toczenia od A do E, stanowi kluczowe narzędzie dla każdego kierowcy dbającego o środowisko. Wybór opon z kategorią A lub B gwarantuje nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale także znacząco przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych spalin. Dzięki temu kierowcy mają realny wpływ na ograniczenie swojego śladu węglowego, jednocześnie ciesząc się oszczędnościami wynikającymi z efektywniejszej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, zawarta na etykiecie unijnej, dostarcza kluczowych danych dotyczących bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Skala od "A" do "E" (jeszcze do niedawna nawet "F" czy "G") wskazuje na efektywność hamowania na mokrych drogach, z "A" jako najwyższą możliwą oceną. Interesujące jest, że opona z oznaczeniem "A" jest w stanie skrócić drogę hamowania o kilka procent w porównaniu do tej z niższymi ocenami, co może oznaczać nawet kilka metrów mniej na asfalcie pokrytym wodą przy prędkości 80 km/h. Ta różnica skuteczności hamowania ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Wybierając opony, kierowcy powinni rozważyć nie tylko ten parametr, ale również inne ważne aspekty, takie jak trwałość, komfort jazdy, a także efektywność paliwowa i wpływ opon na środowisko.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.