Hankook Ventus evo K137 275/35 R19 100 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hankook Ventus evo K137 275/35 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo K137 275/35 R19 100 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo K137 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 275/35 R19.
Nowa opona letnia Ventus evo K137 marki Hankook
Opony letnie idealnie sprawdzają się w ciepłych warunkach drogowych, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalnie zaprojektowany asymetryczny bieżnik zwiększa efektywność na suchej i mokrej nawierzchni, a zmodyfikowana mieszanka gumowa zapewnia szybszą reakcję przy nagłych hamowaniach. Dzięki tym rozwiązaniom opony letnie Hankook oferują wysoki poziom wydajności i realne oszczędności paliwa.
Opona osobowa oraz SUV – 275/35 R19 100 Y
Segment opon Hankook do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 275/35 R19 Ventus evo K137 XL FR
Opony letnie Hankook Ventus evo K137 275 35 R19 100Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 275/35 R19 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 275 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (35) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 19 cali. Opona Hankook Ventus evo K137 ma indeks prędkości Y pozwalający na jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 100 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 800 kg na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | dożywotnia |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 24 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/35 R19 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hankook |
Klasa | premium |
Model | Ventus evo K137 |
Etykieta UE | C / A / 71 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, Y301, ZR, FR |
Kod produktu | 60368 |
XL, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo K137?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/35 R19 100Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo K137 275/35 R19 100 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Opór toczenia: klasa C
Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.