Hankook Ventus evo K137 265/30 R20 94 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Hankook Ventus evo K137 265/30 R20 94 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
265/30 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
dożywotnia (120 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

819 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hankook Ventus evo K137 265/30 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo K137 265/30 R20 94 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo K137 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 94 (do 670 kg na oponę) oraz rozmiar 265/30 R20.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ventus evo K137 marki Hankook

Opony letnie Hankook zaprojektowano z myślą o pracy w wyższych temperaturach, a ich innowacyjny asymetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko poślizgu na mokrym asfalcie. Zaawansowana mieszanka gumowa zapewnia wysoką odporność na przegrzanie i przedwczesne zużycie, co gwarantuje stabilność jazdy w upalne dni. Dodatkowo zastosowanie technologii zmniejszających opory toczenia przyczynia się do wyższej efektywności paliwowej, co z pewnością docenią kierowcy dbający o ekologię.

Opona osobowa oraz SUV – 265/30 R20 94 Y

Opony osobowe Hankook wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hankook 265/30 R20 Ventus evo K137 XL FR

Zadaniem opon letnich Hankook Ventus evo K137 265 30 R20 94Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 265/30 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 265 mm). Wysokość profilu to 30, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 20 cali. Opony Hankook Ventus evo K137 posiadają indeksy 94Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 300 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 670 kg.

Hankook Ventus evo K137 265/30 R20 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja dożywotnia
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 30 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 265/30 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Hankook
Klasa premium
Model Ventus evo K137
Etykieta UE C / A / 71 dB
Indeks nośności 94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, Y301, ZR, FR
Kod produktu 60326

XL, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo K137?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, Y301, ZR, FR

Etykieta unijna opon 265/30 R20 94Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo K137 265/30 R20 94 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna została wprowadzona w 2012 roku, aby ułatwić konsumentom wybór optymalnych opon. Prezentuje ona kluczowe informacje techniczne dotyczące każdego modelu dostępnego na rynku. Zawiera ocenię ekonomii jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu zewnętrznego. Dzięki temu kierowcy mogą świadomie kupować produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom pod względem bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Hankook Ventus evo K137 265/30 R20 94 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny opony, prezentowany na unijnej etykiecie, jest istotnym wskaźnikiem zarówno dla ekologii, jak i komfortu jazdy. Podawany jest w decybelach oraz przez piktogram z trzema literami: A, B, C. Opony oznaczone klasą C są najmniej komfortowe dla otoczenia, podczas gdy te z literą A - najcichsze i najbardziej przyjazne środowisku. Ciekawostką jest to, że dźwięk emitowany przez opony nie tylko wpływa na przyjemność jazdy, ale może też mieć wpływ na zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu ruchliwych dróg oraz na dzikie zwierzęta. Niski poziom szumu zewnętrznego przyczynia się do zmniejszenia stresu akustycznego i poprawy jakości życia. Dlatego świadomy wybór opon z jedną falą na etykiecie to nie tylko korzyść dla kierowcy, ale także wkład w lepszą jakość środowiska.