Grenlander GreenTour A/S 215/60 R16C 103/101 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Grenlander GreenTour A/S 215/60 R16 103/101 T - opona całoroczna klasy budżetowej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
215/60 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
103/101 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

272 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Grenlander GreenTour A/S 215/60 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Grenlander GreenTour A/S 215/60 R16C 103/101 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model GreenTour A/S stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny symetryczny wzór rowków bieżnika, precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Grenlander została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 103/101 (do 875 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna GreenTour A/S marki Grenlander

Opony całoroczne (uniwersalne) łączą cechy produktów letnich i zimowych. Charakteryzują się twardszą mieszanką gumową niż opony zimowe i mniej agresywnym bieżnikiem w porównaniu do letnich. Opony wielosezonowe Grenlander sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie zimy są łagodne, a lato niezbyt gorące. Symbol 3PMSF na boku potwierdza ich przydatność w warunkach zimowych.

Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R16 103/101 T

Opony dostawcze Grenlander w rozmiarze 215/60R16C zostały zaprojektowane z myślą o VAN-ach, busach i półciężarówkach. Charakteryzują się wysoką wytrzymałością oraz odpornością na duże obciążenia, co jest niezbędne podczas intensywnej, codziennej eksploatacji. Dzięki podwójnym indeksom nośności - różnicującym obciążenie między pojedynczą felgą a układem bliźniaczym - zapewniają optymalne prowadzenie w różnych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Grenlander 215/60 R16 GreenTour A/S

Opony całoroczne Grenlander GreenTour A/S 215 60 R16C 103/101T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 215/60 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Wysokość profilu to 60, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Opona Grenlander GreenTour A/S ma indeks szybkości T, pozwalający na przemieszczanie się z maksymalną prędkością 190 km/h. Indeks nośności 103/101 - odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu wynoszącemu 875 kg na koło.

Grenlander GreenTour A/S 215/60 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 19 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/60 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Grenlander
Klasa budżetowa
Model GreenTour A/S
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 103/101 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 57535

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu GreenTour A/S?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/60 R16 103/101T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Grenlander GreenTour A/S 215/60 R16C 103/101 T uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Grenlander GreenTour A/S 215/60 R16 103/101 T: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna opon przedstawia klasę efektywności paliwowej, od A do E - to ona bezpośrednio wpływa na zużycie paliwa w Twoim pojeździe. Lepsza klasa oznacza niższe opory toczenia, co jest równoznaczne z bardziej ekonomiczną jazdą. Ogumienie z klasą A zapewnia najmniejsze zużycie paliwa, co jest korzystne zarówno dla portfela kierowców, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Na etykiecie unijnej opony, hałas zewnętrzny toczenia jest przedstawiany inaczej niż pozostałe parametry. Zamiast klasyfikacji falami rozchodzącego się dźwięku, używa się systemu trzech liter (A, B, C) oraz wyniku pomiaru hałasu w decybelach (dB). Ta unikalna metoda znakowania odzwierciedla zobowiązanie UE do ochrony środowiska. Szum zewnętrzny, inaczej niż ten w kabinie, ma znaczenie dla środowiska i może wpływać na komfort otoczenia, w tym na przykład dzikich zwierząt. Dla kierowców, zrozumienie tej etykiety jest ważne w kontekście wyboru opon, które będą pasować do ich potrzeb oraz zminimalizują wpływ na środowisko.