Goodyear UltraGrip Performance 3 235/50 R19 99 T SealTech SCT FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Goodyear UltraGrip Performance 3 235/50 R19 99 T - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/50 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / C / 72 dB
SealTech, SCT, 3PMSF, M+S, FP

Cena za sztukę

998 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear UltraGrip Performance 3 235/50 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear UltraGrip Performance 3 235/50 R19 99 T SealTech SCT FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model UltraGrip Performance 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych, kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 99 T oraz rozmiar 235/50 R19.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa UltraGrip Performance 3 marki Goodyear

Opony zimowe Goodyear to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy w niskich temperaturach. Specjalny kierunkowy bieżnik skutecznie odprowadza wodę i śnieg, poprawiając kontrolę nad pojazdem na śliskich nawierzchniach. Zaawansowana mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność nawet w ekstremalnym chłodzie, co zwiększa przyczepność na śniegu i lodzie.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R19 99 T

Opony osobowe Goodyear wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 235/50 R19 UltraGrip Performance 3 SealTech SCT FR

Celem opon zimowych Goodyear UltraGrip Performance 3 235 50 R19 99T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 235/50 R19 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 50 i średnica 19 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Goodyear UltraGrip Performance 3 ma indeks prędkości T, umożliwiający komfortową jazdę do 190 km/h. Indeks nośności 99 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 775 kg na oponę.

Goodyear UltraGrip Performance 3 235/50 R19 Rant ochronny (FP)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 14 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R19
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Goodyear
Klasa premium
Model UltraGrip Performance 3
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Rant ochronny Tak (FP)
Oznaczenia SealTech, SCT, 3PMSF, M+S, FP
Kod produktu 55221

SealTech, SCT, 3PMSF, M+S, FP – co oznaczają symbole w modelu UltraGrip Performance 3?

  • SealTech / Technologia Seal to rozwiązanie, w którym wnętrze opony pokryte jest elastyczną warstwą uszczelniającą, zdolną do natychmiastowego zaklejenia drobnych uszkodzeń. Dzięki temu opona zapobiega utracie ciśnienia nawet po przebiciu, co zwiększa bezpieczeństwo i eliminuje potrzebę szybkiej naprawy.
  • SCT / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Sound Comfort Technology). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – SealTech, SCT, 3PMSF, M+S, FP

Etykieta unijna opon 235/50 R19 99T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear UltraGrip Performance 3 235/50 R19 99 T SealTech SCT FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Goodyear UltraGrip Performance 3 235/50 R19 99 T: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.