Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17C 109/107 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17 109/107 T - opona zimowa klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/60 R17C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

824 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17C 109/107 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model UltraGrip Cargo stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF), konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego czy elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 215/60 R17C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa UltraGrip Cargo marki Goodyear

Opony zimowe Goodyear wyróżniają się specjalną mieszanką gumową z krzemionką, która utrzymuje elastyczność w temperaturach poniżej 7°C. Liczne nacięcia i rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność jazdy w trudnych warunkach. Taka konstrukcja zwiększa komfort prowadzenia i poprawia bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach nawet podczas pokonywania wzniesień.

Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R17 109/107 T

Opony dostawcze Goodyear w rozmiarze 215/60R17C wyróżniają się podwójnym indeksem nośności. Umożliwia to dostosowanie ogumienia do obciążenia zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych podjazdach i ostrych zakrętach oraz wspomaga bezpieczną jazdę z pełnym załadunkiem.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 215/60 R17 UltraGrip Cargo

Celem opon zimowych Goodyear UltraGrip Cargo 215 60 R17C 109/107T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 215/60 R17 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (215) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (60) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 17). Następne oznaczenia (109/107 oraz T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Goodyear UltraGrip Cargo. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1030 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 190 km/h.

Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 11 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/60 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Goodyear
Klasa premium
Model UltraGrip Cargo
Etykieta UE D / B / 71 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 15078

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu UltraGrip Cargo?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/60 R17 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17C 109/107 T uzyskała wynik: D/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku, unijne etykiety na opony są wymagane dla każdego modelu sprzedawanego w Unii Europejskiej. Dostarczają one informacji o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasie generowanym podczas jazdy. Te standardy są kluczowe dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Znacząco ułatwiają kierowcom wybór optymalnego ogumienia dla ich pojazdów.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17 109/107 T: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa D

Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się jedynie aspektem technicznym, ma bezpośredni wpływ na zdrowie publiczne. Badania pokazują, że ciągły szum drogowy może przyczyniać się do wzrostu poziomu stresu i problemów ze snem wśród mieszkańców miast. Dlatego klasyfikacja głośności opon na etykiecie unijnej, wyrażona w decybelach i oznaczona od A do C, jest ważnym narzędziem w dążeniu do tworzenia cichszych, a zatem zdrowszych środowisk mieszkaniowych. Ogumienie z niższym poziomem hałasu zewnętrznego, szczególnie te w klasie A, jest coraz bardziej cenione zarówno przez producentów samochodów, jak i przez konsumentów świadomych wpływu tego parametru na jakość życia.