Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17C 104/102 H

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17 104/102 H - opona zimowa klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/60 R17C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
104/102 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

753 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17C 104/102 H objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model UltraGrip Cargo stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie, przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 215/60 R17C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa UltraGrip Cargo marki Goodyear

Opony zimowe Goodyear zaprojektowano z myślą o trudnych warunkach pogodowych, wyposażając je w kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami do efektywnego odprowadzania wody i błota pośniegowego. Specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co wpływa na lepszą przyczepność i bezpieczeństwo na śliskich oraz zaśnieżonych drogach, również podczas pokonywania zakrętów.

Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R17 104/102 H

Opony dostawcze Goodyear w rozmiarze 215/60R17C zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o pojazdach o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Ich cechą wyróżniającą jest podwójny indeks nośności, umożliwiający efektywne zastosowanie zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Dzięki solidnej konstrukcji zapewniają wysoką odporność na uszkodzenia i obciążenia, co przekłada się na stabilne prowadzenie w różnych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 215/60 R17 UltraGrip Cargo

Celem opon zimowych Goodyear UltraGrip Cargo 215 60 R17C 104/102H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 215/60 R17 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 60 i średnica 17 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Goodyear UltraGrip Cargo ma indeks prędkości H, umożliwiający komfortową jazdę do 210 km/h. Indeks nośności 104/102 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 900 kg na oponę.

Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/60 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Goodyear
Klasa premium
Model UltraGrip Cargo
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 104/102 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 49547

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu UltraGrip Cargo?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/60 R17 104/102H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17C 104/102 H uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Goodyear UltraGrip Cargo 215/60 R17 104/102 H: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Różnice w zużyciu paliwa między oponami reprezentującymi różne klasy efektywności paliwowej mogą być znaczące. Ogumienie klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do tego z klasy E. Etykieta unijna określająca ten parametr podkreśla wagę wyboru opon o wysokiej jakości - zatem warto zwrócić na nią uwagę podczas zakupu.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Etykieta unijna ocenia przyczepność opon na mokrej nawierzchni, przyznając kategorie od "A" (najlepsza) do "E" (dostateczna). Dawna klasa "G", ze względu na bardzo słabe parametry przyczepności, została wykluczona z obrotu, co wpłynęło na wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników czterech kół. Zrozumienie tych klas, bazujące na pomiarze drogi hamowania i siły tarcia, pozwala na ocenę zachowania opon w deszczowe dni. Wybierając ogumienie, warto również rozważyć inne czynniki, takie jak trwałość, komfort jazdy czy efektywność paliwowa, aby zapewnić sobie kompleksowe bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.