Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 235/55 R18 100 V

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 235/55 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 235/55 R18 100 V objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/55 R18 oraz indeks nośności i prędkości 100 V.
Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 5 marki Goodyear
Opony letnie, zaprojektowane na potrzeby wyższych temperatur (powyżej 7°C), posiadają asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą nacięć, zapewniając większą powierzchnię styku z drogą. Dzięki temu zapewniają lepszą przyczepność, zwłaszcza na rozgrzanym asfalcie lub w czasie ulewnego deszczu. Dzięki swojej konstrukcji opony letnie Goodyear zwiększają stabilność i bezpieczeństwo pojazdu, oferując komfortową jazdę w cieplejszych miesiącach roku.
Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R18 100 V
Segment opon osobowych Goodyear obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Goodyear 235/55 R18 Eagle F1 Asymmetric 5
Celem opon letnich Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 235 55 R18 100V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Oznaczenie rozmiaru 235/55 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 235 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (55) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 100 (maksymalna wartość obciążenia do 800 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 12 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/55 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Goodyear |
Klasa | premium |
Model | Eagle F1 Asymmetric 5 |
Etykieta UE | A / B / 69 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Oznaczenia | NI |
Kod produktu | 21902 |
NI – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 5?
- NI / Homologacja (NI) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Nissan. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.

Etykieta unijna opon 235/55 R18 100V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 235/55 R18 100 V uzyskała wynik: A/B/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Opór toczenia: klasa A
Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny opon, wyrażony na etykiecie unijnej w decybelach (od 67 do 78) jest nie tylko wskaźnikiem komfortu jazdy, ale także świadomości ekologicznej. Opona z oceną C jest znacznie głośniejsza niż model z literą A. Ta informacja pozwala kierowcom świadomie wybrać ogumienie, które zapewni nie tylko cichszą jazdę, ale również będzie mniej obciążające dla środowiska. Wybór opony z niskim poziomem szumów staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej troski o jakość życia w przestrzeni miejskiej.