Falken Azenis FK520 235/55 R17 103 W XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Falken Azenis FK520 235/55 R17 103 W - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/55 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

468 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Falken Azenis FK520 235/55 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Falken Azenis FK520 235/55 R17 103 W XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Azenis FK520 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Falken została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/55 R17 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Azenis FK520 marki Falken

Opony letnie Falken zapewniają optymalną wydajność od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dzienna temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa i zoptymalizowany bieżnik asymetryczny poprawiają stabilność podczas pokonywania zakrętów, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie auta. Zmniejszone opory toczenia wspierają oszczędność paliwa, zapewniając bardziej ekonomiczną i komfortową jazdę.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R17 103 W

Opony osobowe Falken reprezentują najnowsze osiągnięcia inżynierii materiałowej, oferując rozwiązania dostosowane do różnorodnych pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po potężne SUV-y i luksusowe sedany. Wielowarstwowa konstrukcja z zaawansowanymi komponentami polimerowymi zapewnia doskonałą stabilność podczas manewrów, a precyzyjnie zaprojektowany układ bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki opony gwarantują niższe opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję CO2 podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Falken 235/55 R17 Azenis FK520 XL

Opony letnie Falken Azenis FK520 235 55 R17 103W zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 235/55 R17 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (55) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 17). Opona Falken Azenis FK520 posiada indeks prędkości W (dopuszczalna jazda do 270 km/h) oraz nośności 103 (maksymalna wartość obciążenia 875 kg na oponę).

Falken Azenis FK520 235/55 R17 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 39 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Falken
Klasa średnia
Model Azenis FK520
Etykieta UE C / A / 70 dB
Indeks nośności 103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL
Kod produktu 44716

XL – co oznaczają symbole w modelu Azenis FK520?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL

Etykieta unijna opon 235/55 R17 103W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Falken Azenis FK520 235/55 R17 103 W XL uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Wszystkie opony oferowane na rynku unijnym są obowiązkowo oznaczone etykietami. W jasny sposób informują one o przyczepności na mokrej nawierzchni, zużyciu paliwa i emitowanym hałasie. Ustandaryzowany wygląd tych etykiet pozwala kierowcom na szybkie zidentyfikowanie kluczowych różnic między modelami. Ich obecność wspiera bardziej świadome decyzje zakupowe i wybór ogumienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Falken Azenis FK520 235/55 R17 103 W: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Unijna etykieta dostarcza istotnych informacji o efektywności paliwowej opon. Modele z klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, oferują największe oszczędności paliwa, a co za tym idzie - również pieniędzy. Warto wiedzieć, że wybierając opony o lepszej klasie, nie tylko zmniejszasz spalanie, ale także przyczyniasz się do ograniczenia emisji spalin, co ma pozytywny wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.