Nexen N'Fera RU1 235/55 R17 103 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Nexen N'Fera RU1 235/55 R17 103 V - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/55 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

403 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen N'Fera RU1 235/55 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen N'Fera RU1 235/55 R17 103 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model N'Fera RU1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 235/55 R17.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia N'Fera RU1 marki Nexen

Opony letnie przystosowane do polskich warunków klimatycznych zaleca się stosować przy temperaturach powyżej 7°C. Mieszanka gumowa odporna na wysokie temperatury oraz zoptymalizowany asymetryczny bieżnik sprzyjają stabilności jazdy, szczególnie podczas pokonywania licznych zakrętów. Opony letnie Nexen zapewniają skuteczne hamowanie i komfort użytkowania zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R17 103 V

Opony osobowe Nexen stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 235/55 R17 N'Fera RU1 XL FR

Zadaniem opon letnich Nexen N'Fera RU1 235 55 R17 103V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 235/55 R17 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (55) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 17). Opona Nexen N'Fera RU1 ma indeks prędkości V dopuszczający jazdę z prędkością do 240 km/h. Indeks nośności 103 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 875 kilogramów na koło.

Nexen N'Fera RU1 235/55 R17 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Nexen
Klasa średnia
Model N'Fera RU1
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, FR
Kod produktu 10908

XL, FR – co oznaczają symbole w modelu N'Fera RU1?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FR

Etykieta unijna opon 235/55 R17 103V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen N'Fera RU1 235/55 R17 103 V XL FR uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku etykieta unijna pomaga konsumentom w wyborze odpowiednich opon, dostarczając istotne dane techniczne. Zawiera ona ocenę ekonomiki jazdy, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego generowanego podczas jazdy. Dzięki temu konsumenci mogą porównać produkty dostępne na rynku i wybrać te, które zapewniają najlepsze właściwości w zakresie bezpieczeństwa, efektywności energetycznej oraz komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Nexen N'Fera RU1 235/55 R17 103 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.