Dunlop Sport Maxx RT 245/50 R18 100 W MO

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 245/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 245/50 R18 100 W MO objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 100 W oraz rozmiar 245/50 R18.
Nowa opona letnia Sport Maxx RT marki Dunlop
Opony letnie zostały opracowane z myślą o cieplejszych miesiącach, od wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Nowoczesna mieszanka gumy i konstrukcja redukująca opory toczenia przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, wspierając bardziej ekologiczną jazdę. Opony letnie Dunlop poprawiają również komfort i stabilność pojazdu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opona osobowa oraz SUV – 245/50 R18 100 W
Opony osobowe Dunlop to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 245/50 R18 Sport Maxx RT MO
Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245 50 R18 100W mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 245/50 R18 szerokość bieżnika wynosi 245 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Model Dunlop Sport Maxx RT posiada indeks nośności 100 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 800 kg oraz indeks prędkości W umożliwiający jazdę do 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT |
Etykieta UE | D / B / 69 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Homologacja | Tak (MO) |
Oznaczenia | MO |
Kod produktu | 5690 |
MO – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT?
- MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.

Etykieta unijna opon 245/50 R18 100W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 245/50 R18 100 W MO uzyskała wynik: D/B/69 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Opór toczenia: klasa D
Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (oznaczenie dB), jest istotnym wskaźnikiem mającym wpływ na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten waha się od 67 do 78 dB, i ma oprócz cyfr również oznaczenie literowe od A do C. Ogumienie klasy A oferuje najniższy poziom szumów, co jest szczególnie ważne dla osób poszukujących sposobów na spokojną i komfortową jazdę. Należy pamiętać, że hałas zewnętrzny nie jest związany z odgłosami w kabinie, ale ma bezpośredni wpływ na ogólne wrażenia z podróży. Wybierając cichsze opony, można znacząco poprawić swoje doświadczenia z poruszania się, szczególnie w długich podróżach na szybkich trasach.