Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R18 98 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R18 98 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 98 (do 750 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 marki Dunlop
Opony letnie przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa poprawia stabilność pojazdu na rozgrzanym asfalcie, a zoptymalizowany wzór bieżnika ogranicza ryzyko aquaplaningu. Dzięki zmniejszonym oporom toczenia opony Dunlop wspierają oszczędność paliwa i podnoszą komfort prowadzenia w codziennym użytkowaniu, co przekłada się na bezpieczeństwo oraz przyjemność z jazdy.
Opona osobowa oraz SUV – 235/45 R18 98 Y
Opony osobowe Dunlop to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 235/45 R18 Sport Maxx RT 2 XL FR
Celem opon letnich Dunlop Sport Maxx RT 2 235 45 R18 98Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 235/45 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 45 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Dunlop Sport Maxx RT 2 ma indeks prędkości Y, umożliwiający komfortową jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 98 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 750 kg na oponę.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 6 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/45 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT 2 |
Etykieta UE | C / A / 71 dB |
Indeks nośności | 98 (do 750 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (MFS) |
Oznaczenia | XL, Y301, ZR, MFS |
Kod produktu | 22102 |
XL, Y301, ZR, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 235/45 R18 98Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R18 98 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Historia oznaczeń hałasu zewnętrznego na etykiecie unijnej świadczy o rosnącej świadomości ekologicznej i potrzebie komfortu jazdy. Początkowo oznaczenia były mniej intuicyjne, ale obecny system z klasami A, B oraz C i decybelami w zakresie od 67 do 78 decybeli jest znacznie bardziej zrozumiały dla konsumentów, umożliwiając łatwiejszy wybór opon. Im niższa ocena, tym opony są mniej "hałaśliwe" dla kierowcy oraz mniej uciążliwe dla mieszkańców miast oraz środowiska, w tym dzikich zwierząt żyjących w otoczeniu dróg.