Continental VanContact A/S Ultra 205/65 R15C 102/100 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental VanContact A/S Ultra 205/65 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental VanContact A/S Ultra 205/65 R15C 102/100 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model VanContact A/S Ultra stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy nowoczesny kierunkowy wzór rowków bieżnika. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 102/100 (do 850 kg).
Nowa opona całoroczna VanContact A/S Ultra marki Continental
Opony wielosezonowe Continental to praktyczne rozwiązanie dla kierowców miejskich, ceniących wygodę i oszczędność. Konstrukcja tego typu ogumienia łączy właściwości modeli letnich i zimowych, co przekłada się na solidne osiągi w różnych warunkach pogodowych. Kierunkowy bieżnik z licznymi nacięciami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa oraz skrócenie drogi hamowania.
Opona dostawcza (do busa) – 205/65 R15 102/100 T
Opony dostawcze Continental w rozmiarze 205/65R15C zostały zaprojektowane z myślą o busach i pojazdach użytkowych o masie całkowitej do 3,5 tony. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywne obciążenia i codzienną eksploatację, co wpływa na dłuższą żywotność bieżnika. Stabilność i pewne prowadzenie w różnych warunkach drogowych sprawiają, że opony dostawcze doskonale sprawdzają się w transporcie towarów oraz w pracy zarówno na długich trasach, jak i w ruchu miejskim.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 205/65 R15 VanContact A/S Ultra
Opony całoroczne Continental VanContact A/S Ultra 205 65 R15C 102/100T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 205/65 R15 należy czytać następująco: szerokość opony 205 mm, wysokość profilu 65 i średnica 15 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Continental VanContact A/S Ultra mają indeks nośności 102/100 oraz prędkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 850 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 9 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/65 R15 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | VanContact A/S Ultra |
Etykieta UE | B / B / 73 dB |
Indeks nośności | 102/100 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 54899 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu VanContact A/S Ultra?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 205/65 R15 102/100T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental VanContact A/S Ultra 205/65 R15C 102/100 T uzyskała wynik: B/B/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa B
Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to istotny wskaźnik przyczepności opony, szczególnie podczas deszczowych dni. Obecna skala ocen od A do E (do niedawna jeszcze - G) dostarcza informacji o długości drogi hamowania, gdzie "A" wskazuje tę najkrótszą. To kryterium pomaga w ocenie tego, jak guma zachowa się w trudnych warunkach na mokrej jezdni. Zrozumienie tego parametru jest kluczowe dla kierowców ceniących sobie bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale pamiętajmy, że jest to tylko jeden z wielu aspektów koniecznych do rozważenia przy wyborze ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.