Continental ContiWinterContact TS830 P 225/40 R18 92 V XL AO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental ContiWinterContact TS830 P 225/40 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiWinterContact TS830 P 225/40 R18 92 V XL AO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiWinterContact TS830 P stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 92 (do 630 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa ContiWinterContact TS830 P marki Continental
Opony zimowe przeznaczone są do jazdy w trudnych warunkach od końca jesieni do początku wiosny. Unikalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zwiększa elastyczność i przyczepność w niskich temperaturach. Specjalny asymetryczny bieżnik opon zimowych Continental z licznymi lamelami i solidnymi blokami w strefie barkowej poprawia kontrolę nad pojazdem, zapewniając stabilność nawet na śniegu i lodzie.
Opona osobowa oraz SUV – 225/40 R18 92 V
Opony osobowe Continental to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 225/40 R18 ContiWinterContact TS830 P XL AO FR
Zadaniem opon zimowych Continental ContiWinterContact TS830 P 225 40 R18 92V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 225/40 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 40 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Continental ContiWinterContact TS830 P posiada indeks nośności 92 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 630 kg oraz indeks prędkości V umożliwiający jazdę do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 22 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/40 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | ContiWinterContact TS830 P |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 92 (do 630 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (AO) |
Oznaczenia | XL, AO, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 17839 |
XL, AO, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu ContiWinterContact TS830 P?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- AO / Homologacja (AO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Audi. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/40 R18 92V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiWinterContact TS830 P 225/40 R18 92 V XL AO FR uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna na oponach, która klasyfikuje opory toczenia od A do E, stanowi kluczowe narzędzie dla każdego kierowcy dbającego o środowisko. Wybór opon z kategorią A lub B gwarantuje nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale także znacząco przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych spalin. Dzięki temu kierowcy mają realny wpływ na ograniczenie swojego śladu węglowego, jednocześnie ciesząc się oszczędnościami wynikającymi z efektywniejszej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Etykieta unijna w skali A-E prezentuje przyczepność na mokrej nawierzchni poprzez porównanie do modelu referencyjnego, co pozwala na bezpośrednie odniesienie wydajności opony do znanego standardu. Co ciekawe, od 2021 roku naklejki te zawierają nowe, bardziej intuicyjne symbole oraz krótki kod QR, prowadzący do Europejskiego Rejestru Opon, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o danym wyrobie. Jest to część szeroko zakrojonych działań, mających na celu ułatwienie konsumentom dostępu do danych i umożliwienie bardziej świadomego wyboru opon, podkreślając rolę ich przyczepności na mokro w ogólnym bezpieczeństwie jazdy. Obecnie parametr ten oceniany jest od "A" - najkrótsza droga hamowania, do "E" - zamykającego skalę.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.