Bridgestone Blizzak DM-V3 225/55 R18 98 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Bridgestone Blizzak DM-V3 225/55 R18 98 T - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/55 R18
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
E / E / 72 dB
3PMSF, M+S

Cena za sztukę

785 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Bridgestone Blizzak DM-V3 225/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Bridgestone Blizzak DM-V3 225/55 R18 98 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Blizzak DM-V3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Bridgestone została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 98 T oraz rozmiar 225/55 R18.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Blizzak DM-V3 marki Bridgestone

Opony zimowe charakteryzują się konstrukcją z głębokimi rowkami, które skutecznie usuwają wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność jazdy. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność w trudnych warunkach zimowych. Dodatkowo ogumienie marki Bridgestone zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem podczas świeżych opadów oraz ułatwia pokonywanie ośnieżonych wzniesień.

Opona osobowa oraz SUV – 225/55 R18 98 T

Opony osobowe Bridgestone zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Bridgestone 225/55 R18 Blizzak DM-V3

Opony zimowe Bridgestone Blizzak DM-V3 225 55 R18 98T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 225/55 R18 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opony Bridgestone Blizzak DM-V3 mają indeks prędkości T (oznaczający maksymalną szybkość = 190 km/h) oraz indeks nośności 98 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 750 kg na oponę).

Bridgestone Blizzak DM-V3 225/55 R18

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/55 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Bridgestone
Klasa premium
Model Blizzak DM-V3
Etykieta UE E / E / 72 dB
Indeks nośności 98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 29718

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Blizzak DM-V3?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/55 R18 98T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Bridgestone Blizzak DM-V3 225/55 R18 98 T uzyskała wynik: E/E/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa E Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Bridgestone Blizzak DM-V3 225/55 R18 98 T: opór toczenia – E, hamowanie – E, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.

Hamowanie na mokrym: klasa E

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.