Yokohama Geolandar A/T G015 265/50 R20 107 H FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Yokohama Geolandar A/T G015 265/50 R20 107 H - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
265/50 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE

Cena za sztukę

777 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Yokohama Geolandar A/T G015 265/50 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Yokohama Geolandar A/T G015 265/50 R20 107 H FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Geolandar A/T G015 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny symetryczny wzór rowków bieżnika, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych. Prezentowana opona marki Yokohama została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 107 H oraz rozmiar 265/50 R20.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Geolandar A/T G015 marki Yokohama

Opony całoroczne Yokohama są zaprojektowane tak, aby zapewniać bezpieczeństwo w różnych warunkach pogodowych przez cały rok. Łączą cechy produktów letnich i zimowych, dzięki czemu sprawdzają się zarówno na suchych, jak i ośnieżonych drogach. Centralna część bieżnika z licznymi lamelami (zygzakowatymi nacięciami) poprawia przyczepność na śniegu, a symbol 3PMSF potwierdza ich skuteczność w zimowych warunkach.

Opona osobowa oraz SUV – 265/50 R20 107 H

Opony osobowe Yokohama wyznaczają standardy w swojej kategorii, oferując rozwiązania dopasowane do zróżnicowanych pojazdów - od kompaktowych modeli miejskich po eleganckie sedany i wszechstronne SUV-y. Innowacyjna technologia produkcji zapewnia wyjątkową jednorodność struktury opony, co przekłada się na płynną i stabilną jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Zaawansowana kompozycja gumy wzbogacona o aktywne cząsteczki krzemionki gwarantuje znakomitą przyczepność w różnych warunkach drogowych. Przemyślany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę spod kół, zwiększając bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach i redukując ryzyko aquaplaningu.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Yokohama 265/50 R20 Geolandar A/T G015 FR

Opony całoroczne Yokohama Geolandar A/T G015 265 50 R20 107H są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 265/50 R20 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 265 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 20 cali. Następne oznaczenia (107H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Yokohama Geolandar A/T G015. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 975 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 210 km/h.

Yokohama Geolandar A/T G015 265/50 R20 Rant ochronny (RPB)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 265/50 R20
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Yokohama
Klasa premium
Model Geolandar A/T G015
Etykieta UE E / C / 72 dB
Indeks nośności 107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Rant ochronny Tak (RPB)
Kolor napisów Czarne (RBL)
Oznaczenia RBL, 3PMSF, M+S, RPB
Kod produktu 13050

RBL, 3PMSF, M+S, RPB – co oznaczają symbole w modelu Geolandar A/T G015?

  • RBL /
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • RPB / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – RBL, 3PMSF, M+S, RPB

Etykieta unijna opon 265/50 R20 107H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Yokohama Geolandar A/T G015 265/50 R20 107 H FR uzyskała wynik: E/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe od wprowadzenia przepisów, umożliwiają szybkie porównanie opon różnych marek. Oceniają je pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomu generowanego hałasu. Informacje te są przedstawiane za pomocą jasnych piktogramów. Ułatwia to zrozumienie kluczowych właściwości opon nawet osobom niezaznajomionym z tematyką motoryzacyjną.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Yokohama Geolandar A/T G015 265/50 R20 107 H: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Różnice w zużyciu paliwa między oponami reprezentującymi różne klasy efektywności paliwowej mogą być znaczące. Ogumienie klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do tego z klasy E. Etykieta unijna określająca ten parametr podkreśla wagę wyboru opon o wysokiej jakości - zatem warto zwrócić na nią uwagę podczas zakupu.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.