Vredestein Quatrac Pro+ 265/50 R20 111 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Quatrac Pro+ 265/50 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Quatrac Pro+ 265/50 R20 111 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Quatrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny asymetryczny wzór rowków bieżnika, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 111 (do 1090 kg na oponę).
Nowa opona całoroczna Quatrac Pro+ marki Vredestein
Opony całoroczne Vredestein, łączące cechy modeli letnich i zimowych, sprawdzają się w przypadku przebiegów do 20 tysięcy km rocznie. Gwarantują bezpieczeństwo i stabilność zarówno latem, jak i zimą, szczególnie w warunkach miejskich. Dzięki specjalnej mieszance gumowej i bieżnikowi przystosowanemu do różnych nawierzchni, opony wielosezonowe stanowią wygodne rozwiązanie dla osób chcących uniknąć częstych wizyt u wulkanizatora.
Opona osobowa oraz SUV – 265/50 R20 111 Y
Segment opon osobowych Vredestein obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 265/50 R20 Quatrac Pro+ XL FR
Opony całoroczne Vredestein Quatrac Pro+ 265 50 R20 111Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 265/50 R20 należy czytać następująco: szerokość opony 265 mm, wysokość profilu 50 i średnica 20 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Vredestein Quatrac Pro+ mają indeks prędkości Y (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 300 km/h) i indeks nośności 111 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 1090 kilogramów / oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 22 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 265/50 R20 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Quatrac Pro+ |
Etykieta UE | C / B / 73 dB |
Indeks nośności | 111 (do 1090 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FSL |
Kod produktu | 51479 |
XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Quatrac Pro+?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 265/50 R20 111Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Quatrac Pro+ 265/50 R20 111 Y XL FR uzyskała wynik: C/B/73 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Opór toczenia: klasa C
Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Etykieta unijna opony oferuje cenny wgląd w jej wydajność hamowania na mokrej nawierzchni, ale to tylko jedna z wielu cech, które należy rozważyć przy wyborze nowego ogumienia. Klasyfikacja od "A" do "E" (do niedawna jeszcze "F" czy nawet "G") jest bezpośrednim wskaźnikiem potencjalnej drogi zatrzymywania się na pokrytych wodą drogach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że optymalny wybór ogumienia uwzględnia również inne aspekty, takie jak zużycie paliwa, hałas, a także specyficzne cechy pojazdu i preferencje jazdy. Wybierając opony, warto więc spojrzeć na ten parametr w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę także inne cechy na etykiecie, aby zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort oraz ekonomiczność użytkowania pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Wybór opon z myślą o zmniejszeniu hałasu zewnętrznego to nie tylko krok ku zwiększeniu komfortu jazdy, ale również istotny element ochrony środowiska. Unijna etykieta dołączona do produktu zawiera kluczowe informacje o poziomie hałasu generowanego przez ogumienie, co pozwala kierowcom świadomie wybrać modele optymalne zarówno dla siebie, jak i dla otoczenia. Parametr ten jest wyrażany w decybelach (dB) i przedstawiany za pomocą piktogramu z falą dźwiękową oraz literami. A lub B oznacza cichszą oponę, zaś C - nieco głośniejszą. Ciekawostką jest to, że nawet niewielka redukcja głośności opon może znacząco obniżyć ogólny poziom szumu w miastach, przyczyniając się do stworzenia spokojniejszego i zdrowszego środowiska dla mieszkańców. Wybierając opony z klasyfikacją A lub B, nie tylko zyskujesz na przyjemności z jazdy, ale również wspierasz inicjatywy ekologiczne, zmniejszając hałas w obszarach zabudowanych lub tam, gdzie żyją dzikie zwierzęta.