Yokohama BluEarth-4S AW21 235/60 R18 107 W XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Yokohama BluEarth-4S AW21 235/60 R18 107 W - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
235/60 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

460 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Yokohama BluEarth-4S AW21 235/60 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Yokohama BluEarth-4S AW21 235/60 R18 107 W XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model BluEarth-4S AW21 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem, symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach czy uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach. Prezentowana opona marki Yokohama została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/60 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna BluEarth-4S AW21 marki Yokohama

Ogumienie wielosezonowe zostało zaprojektowane z myślą o kierowcach preferujących spokojny styl jazdy i pokonujących krótkie dystanse w warunkach miejskich. Zoptymalizowana mieszanka gumowa i kierunkowy bieżnik zapewniają stabilność i bezpieczeństwo przez cały rok. Opony całoroczne Yokohama oferują praktyczne i ekonomiczne korzyści, eliminując konieczność sezonowej wymiany opon.

Opona osobowa oraz SUV – 235/60 R18 107 W

Opony osobowe Yokohama wyznaczają standardy w swojej kategorii, oferując rozwiązania dopasowane do zróżnicowanych pojazdów - od kompaktowych modeli miejskich po eleganckie sedany i wszechstronne SUV-y. Innowacyjna technologia produkcji zapewnia wyjątkową jednorodność struktury opony, co przekłada się na płynną i stabilną jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Zaawansowana kompozycja gumy wzbogacona o aktywne cząsteczki krzemionki gwarantuje znakomitą przyczepność w różnych warunkach drogowych. Przemyślany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę spod kół, zwiększając bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach i redukując ryzyko aquaplaningu.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Yokohama 235/60 R18 BluEarth-4S AW21 XL

Opony całoroczne Yokohama BluEarth-4S AW21 235 60 R18 107W zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 235/60 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 235 mm). Kolejne dwie cyfry (60) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 18 cali (45.72 cm). Opony Yokohama BluEarth-4S AW21 posiadają indeks nośności 107 oraz prędkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 975 kilogramów.

Yokohama BluEarth-4S AW21 235/60 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 42 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/60 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Yokohama
Klasa premium
Model BluEarth-4S AW21
Etykieta UE C / B / 72 dB
Indeks nośności 107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 12962

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu BluEarth-4S AW21?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/60 R18 107W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Yokohama BluEarth-4S AW21 235/60 R18 107 W XL uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon jest obowiązkowym oznaczeniem w Unii Europejskiej. Dostarcza wartościowych informacji na temat ich parametrów. Pomaga kierowcom w wyborze optymalnego modelu, ponieważ uwzględnia poziom hałasu, zużycie paliwa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu właściciele aut mogą łatwo porównać różne modele opon pod kątem osiągów i cen. Pozwala to na świadomy wybór najlepiej dopasowanego ogumienia do ich indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Yokohama BluEarth-4S AW21 235/60 R18 107 W: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon ma kluczowe znaczenie w ekonomii jazdy. Opony z oceną "A" w unijnej skali efektywności paliwowej charakteryzują się minimalnym oporem toczenia, co przekłada się na znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji spalin. Z drugiej strony, modele z oceną "E" są mniej efektywne, co powoduje zwiększone zużycie paliwa. Wybierając opony o wysokiej klasie, nie tylko oszczędzasz na kosztach paliwa, ale także przyczyniasz się do ochrony środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.