Windforce Snowblazer 205/60 R16 96 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Windforce Snowblazer 205/60 R16 96 H - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/60 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
E / B / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

213 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Windforce Snowblazer 205/60 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Windforce Snowblazer 205/60 R16 96 H XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Snowblazer stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Windforce została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/60 R16 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Snowblazer marki Windforce

Opony zimowe wykorzystują specjalną mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, co pozwala utrzymać elastyczność w niskich temperaturach i poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Windforce z licznymi rowkami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, minimalizując ryzyko poślizgu i wspierając stabilność oraz komfort jazdy w trudnych warunkach pogodowych.

Opona osobowa oraz SUV – 205/60 R16 96 H

Opony osobowe Windforce reprezentują najwyższy poziom technologii łącząc bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekonomiczną. Wielowarstwowa struktura z nylonowymi wzmocnieniami zapewnia optymalne właściwości jezdne niezależnie od klasy pojazdu - od mniejszych aut miejskich po przestronne VAN-y i wyższe SUV-y. Precyzyjnie zaprojektowany wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnię kontaktu z drogą, gwarantując pewne prowadzenie zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Zaawansowana mieszanka gumowa nowej generacji oferuje doskonały balans między przyczepnością a trwałością, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie pasażerskiej.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Windforce 205/60 R16 Snowblazer XL

Opony zimowe Windforce Snowblazer 205 60 R16 96H mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 205/60 R16 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (60), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Model Windforce Snowblazer posiada indeks nośności 96 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 710 kg oraz indeks prędkości H umożliwiający jazdę do 210 km/h.

Windforce Snowblazer 205/60 R16 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 100 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/60 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Windforce
Klasa ekonomiczna
Model Snowblazer
Etykieta UE E / B / 72 dB
Indeks nośności 96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 29560

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Snowblazer?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/60 R16 96H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Windforce Snowblazer 205/60 R16 96 H XL uzyskała wynik: E/B/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Windforce Snowblazer 205/60 R16 96 H: opór toczenia – E, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.