Vredestein Wintrac Pro+ 225/40 R18 92 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Wintrac Pro+ 225/40 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Wintrac Pro+ 225/40 R18 92 W XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Wintrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 92 (do 630 kg na oponę).
Nowa opona zimowa Wintrac Pro+ marki Vredestein
Opony zimowe Vredestein, wykonane z mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki, utrzymują odpowiednią elastyczność nawet przy dużym mrozie, poprawiając przyczepność na śliskich nawierzchniach. Głębokie rowki bieżnika skutecznie radzą sobie z odprowadzaniem wody i śniegu, minimalizując ryzyko aquaplaningu i wspierając kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach zimowych.
Opona osobowa oraz SUV – 225/40 R18 92 W
Opony osobowe Vredestein to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 225/40 R18 Wintrac Pro+ XL FR
Celem opon zimowych Vredestein Wintrac Pro+ 225 40 R18 92W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 225/40 R18 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (40), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opony Vredestein Wintrac Pro+ mają indeks nośności 92 oraz szybkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 630 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 28 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/40 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Wintrac Pro+ |
Etykieta UE | D / B / 71 dB |
Indeks nośności | 92 (do 630 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FSL |
Kod produktu | 56204 |
XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Wintrac Pro+?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 225/40 R18 92W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Wintrac Pro+ 225/40 R18 92 W XL FR uzyskała wynik: D/B/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon jest obowiązkowym oznaczeniem w Unii Europejskiej. Dostarcza wartościowych informacji na temat ich parametrów. Pomaga kierowcom w wyborze optymalnego modelu, ponieważ uwzględnia poziom hałasu, zużycie paliwa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu właściciele aut mogą łatwo porównać różne modele opon pod kątem osiągów i cen. Pozwala to na świadomy wybór najlepiej dopasowanego ogumienia do ich indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych.

Opór toczenia: klasa D
Różnice w zużyciu paliwa między oponami reprezentującymi różne klasy efektywności paliwowej mogą być znaczące. Ogumienie klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do tego z klasy E. Etykieta unijna określająca ten parametr podkreśla wagę wyboru opon o wysokiej jakości - zatem warto zwrócić na nią uwagę podczas zakupu.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.