Vredestein Wintrac Pro+ 215/50 R19 93 H FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Wintrac Pro+ 215/50 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Wintrac Pro+ 215/50 R19 93 H FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Wintrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle), przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 93 H oraz rozmiar 215/50 R19.
Nowa opona zimowa Wintrac Pro+ marki Vredestein
Opony zimowe Vredestein przeznaczone są do jazdy w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie temperatury spadają poniżej 7°C. Ich kierunkowy bieżnik, zaprojektowany do efektywnego usuwania śniegu i wody, zwiększa stabilność pojazdu na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele poprawiają przyczepność, a specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, wspierając kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach.
Opona osobowa – 215/50 R19 93 H
Opony osobowe Vredestein to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 215/50 R19 Wintrac Pro+ FR
Celem opon zimowych Vredestein Wintrac Pro+ 215 50 R19 93H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Oznaczenie rozmiaru 215/50 R19 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 215 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 19 cali. Opona Vredestein Wintrac Pro+ posiada indeks prędkości H (dopuszczalna jazda do 210 km/h) oraz nośności 93 (maksymalna wartość obciążenia do 650 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/50 R19 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Wintrac Pro+ |
Etykieta UE | D / B / 70 dB |
Indeks nośności | 93 (do 650 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S, FSL |
Kod produktu | 56193 |
3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Wintrac Pro+?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 215/50 R19 93H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Wintrac Pro+ 215/50 R19 93 H FR uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Opór toczenia: klasa D
Opór toczenia opon ma bezpośredni wpływ na ilość zużywanego przez auto paliwa. Lepsza klasa efektywności przekłada się na około 7% mniejsze spalanie. W praktyce oznacza to oszczędność około 50 groszy na każde 100 kilometrów jazdy, co ma znaczący udział w całkowitych kosztach spalania.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.