Vredestein Ultrac+ 215/55 R18 99 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Vredestein Ultrac+ 215/55 R18 99 V - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
215/55 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

489 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac+ 215/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac+ 215/55 R18 99 V XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 99 (do 775 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ultrac+ marki Vredestein

Opony letnie najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Dzięki specjalnym polimerom w mieszance gumowej opony letnie Vredestein wykazują zwiększoną odporność na wysokie temperatury, co przekłada się na ich dłuższą żywotność. Optymalna konstrukcja bieżnika ogranicza ryzyko aquaplaningu, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo na mokrych drogach.

Opona osobowa oraz SUV – 215/55 R18 99 V

Opony osobowe Vredestein to zaawansowane technologicznie produkty stworzone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po SUV-y i limuzyny. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki przekłada się na świetną trakcję w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona konstrukcja karkasu z włóknami nylonowymi zapewnia stabilność nawet przy wyższych prędkościach. Zoptymalizowany kształt klocków bieżnika zmniejsza opory toczenia, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa i mniejszej emisji dwutlenku węgla.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 215/55 R18 Ultrac+ XL FR

Opony letnie Vredestein Ultrac+ 215 55 R18 99V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 215/55 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 55 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Vredestein Ultrac+ mają indeks nośności 99 oraz prędkości V. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 240 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 775 kilogramów.

Vredestein Ultrac+ 215/55 R18 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/55 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac+
Etykieta UE A / A / 69 dB
Indeks nośności 99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, FSL
Kod produktu 62978

XL, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac+?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FSL

Etykieta unijna opon 215/55 R18 99V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac+ 215/55 R18 99 V XL FR uzyskała wynik: A/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Spalanie paliwa: klasa A Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac+ 215/55 R18 99 V: opór toczenia – A, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa A

Standardy Unii Europejskiej definiują 5 kategorii efektywności paliwowej opon, od A do E. Zakup opony z klasy A, B czy C to nie tylko oszczędność paliwa, ale i znaczne ograniczenie emisji spalin. Etykieta unijna ułatwia porównanie różnych modeli opon, dając kierowcom możliwość dokonania świadomego wyboru w kierunku ekologicznej, ale i bardziej ekonomicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.