Vredestein Ultrac+ 215/55 R16 93 V

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Vredestein Ultrac+ 215/55 R16 93 V - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
215/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

439 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac+ 215/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac+ 215/55 R16 93 V objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 93 V oraz rozmiar 215/55 R16.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ultrac+ marki Vredestein

Opony letnie, zaprojektowane na potrzeby wyższych temperatur (powyżej 7°C), posiadają asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą nacięć, zapewniając większą powierzchnię styku z drogą. Dzięki temu zapewniają lepszą przyczepność, zwłaszcza na rozgrzanym asfalcie lub w czasie ulewnego deszczu. Dzięki swojej konstrukcji opony letnie Vredestein zwiększają stabilność i bezpieczeństwo pojazdu, oferując komfortową jazdę w cieplejszych miesiącach roku.

Opona osobowa oraz SUV – 215/55 R16 93 V

Opony osobowe Vredestein łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 215/55 R16 Ultrac+

Opony letnie Vredestein Ultrac+ 215 55 R16 93V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 215/55 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Następne oznaczenia (93 i V) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Vredestein Ultrac+. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 650 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 240 km/h.

Vredestein Ultrac+ 215/55 R16

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 48 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/55 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac+
Etykieta UE B / A / 69 dB
Indeks nośności 93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Kod produktu 62981

Etykieta unijna opon 215/55 R16 93V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac+ 215/55 R16 93 V uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac+ 215/55 R16 93 V: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa B

Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.