Vredestein Ultrac+ 205/55 R16 94 W XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Vredestein Ultrac+ 205/55 R16 94 W - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
205/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

348 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac+ 205/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac+ 205/55 R16 94 W XL objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/55 R16 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ultrac+ marki Vredestein

Opony letnie wytwarzane są z mieszanki gumowej odpornej na wysokie temperatury, dzięki czemu zachowują odpowiednią twardość nawet podczas największych upałów. Specjalna konstrukcja bieżnika z mniejszą liczbą nacięć i rowków zapewnia stabilne prowadzenie pojazdu oraz efektywne odprowadzanie wody. Dzięki tym cechom opony letnie Vredestein gwarantują krótszą drogę hamowania i niezawodne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R16 94 W

Opony osobowe Vredestein to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 205/55 R16 Ultrac+ XL

Celem opon letnich Vredestein Ultrac+ 205 55 R16 94W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 205/55 R16 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opony Vredestein Ultrac+ mają indeks nośności 94 oraz szybkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 670 kg.

Vredestein Ultrac+ 205/55 R16 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/55 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac+
Etykieta UE C / A / 69 dB
Indeks nośności 94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL
Kod produktu 62998

XL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac+?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL

Etykieta unijna opon 205/55 R16 94W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac+ 205/55 R16 94 W XL uzyskała wynik: C/A/69 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązuje etykietowanie opon. Pomaga ono kierowcom w porównywaniu modeli pod względem efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety w formie naklejek umieszczonych na bieżniku są wymagane dla opon samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz autobusów, co ułatwia wybór odpowiedniego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac+ 205/55 R16 94 W: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Zewnętrzny hałas toczenia opony, podawany na etykiecie unijnej, może się mieścić pomiędzy 67 a 78 dB. Wskaźnik ten wpływa bezpośrednio na komfort Twojej jazdy. Poszczególne modele są klasyfikowane jako ciche, standardowe lub głośne, co pomaga w dokonaniu świadomego wyboru. Ogumienie z wyższą ocenią (klasa A lub B) zapewnia cichszą i bardziej relaksującą jazdę, idealną dla długich podróży. Warto zauważyć, że nawet niewielka różnica w decybelach może mieć znaczący wpływ na postrzeganie hałasu zewnętrznego, co czyni ten parametr kluczowym przy wyborze opon. Wybierając nowy komplet kół, pamiętaj, aby wziąć pod uwagę również czynniki mające wpływ na ogólny pozytywny odbiór Twojego samochodu przez innych użytkowników dróg oraz komfort Twój i pasażerów.