Vredestein Ultrac+ 205/50 R17 93 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Vredestein Ultrac+ 205/50 R17 93 V - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
205/50 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

416 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac+ 205/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac+ 205/50 R17 93 V XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 205/50 R17.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ultrac+ marki Vredestein

Opony letnie Vredestein to idealne rozwiązanie dla kierowców ceniących stabilność i bezpieczeństwo w cieplejsze dni, zwłaszcza gdy temperatura powietrza przekracza już 7°C. Unikalna konstrukcja bieżnika minimalizuje opory toczenia, co pomaga ograniczyć zużycie paliwa. Dodatkowo twardsza mieszanka gumowa doskonale radzi sobie z wyższymi temperaturami, przekładając się na lepsze hamowanie i większą trwałość opony.

Opona osobowa oraz SUV – 205/50 R17 93 V

Opony osobowe Vredestein to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 205/50 R17 Ultrac+ XL FR

Zadaniem opon letnich Vredestein Ultrac+ 205 50 R17 93V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 205/50 R17 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 17 cali. Następne oznaczenia (93 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Vredestein Ultrac+. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 650 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.

Vredestein Ultrac+ 205/50 R17 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 38 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/50 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac+
Etykieta UE B / A / 69 dB
Indeks nośności 93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, FSL
Kod produktu 62999

XL, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac+?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FSL

Etykieta unijna opon 205/50 R17 93V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac+ 205/50 R17 93 V XL FR uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac+ 205/50 R17 93 V: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa B

Niski opór toczenia oznacza mniejsze zapotrzebowanie na energię do przemieszczania się pojazdu, co bezpośrednio obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Wybierając opony z lepszymi ocenami efektywności paliwowej na etykiecie, kierowcy mogą znacznie przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie zmniejszając koszty eksploatacji samochodu. Inwestycja w opony klasy A to krok w stronę zrównoważonej jazdy i ekologicznej świadomości.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, oznaczana na etykiecie unijnej od A do E, jest miarą tego, jak szybko opona może zatrzymać pojazd na pokrytym wodą asfalcie. Oznaczenie "A" reprezentuje najlepszą możliwą wydajność, odzwierciedlając minimalną drogę hamowania, podczas gdy "E" (wcześniej "G") znajduje się na przeciwnym końcu skali. Ten parametr jest nie tylko wskaźnikiem wydajności, ale także ważnym elementem bezpieczeństwa, zwłaszcza w zmiennej pogodzie. Wybierając ogumienie, warto rozważyć nie tylko jego przyczepność w deszczu, ale także to, jak wpisuje się ono w ogólne potrzeby pojazdu i styl jazdy.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony, wskazany na etykiecie unijnej, jest ważnym parametrem dla świadomych kierowców. Oznaczany jest w decybelach (dB) i może mieć wartości od 67 do 78 dB, co przekłada się na literowe oznaczenie od A do C. Ten system klasyfikacji szumu zewnętrznego pozwala na łatwe rozróżnienie jakości ogumienia pod kątem jego wpływu na środowisko i komfort jazdy. Im cichsze wybierzesz, tym lepiej będziesz się czuć podczas podróżowania, dlatego warto zwrócić na to uwagę podczas zakupu.