Vredestein Ultrac 205/50 R17 93 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Vredestein Ultrac 205/50 R17 93 V - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
205/50 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

447 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac 205/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac 205/50 R17 93 V XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 93 (do 650 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa

Nowa opona letnia Ultrac marki Vredestein

Opony letnie Vredestein to idealne rozwiązanie dla kierowców ceniących stabilność i bezpieczeństwo w cieplejsze dni, zwłaszcza gdy temperatura powietrza przekracza już 7°C. Unikalna konstrukcja bieżnika minimalizuje opory toczenia, co pomaga ograniczyć zużycie paliwa. Dodatkowo twardsza mieszanka gumowa doskonale radzi sobie z wyższymi temperaturami, przekładając się na lepsze hamowanie i większą trwałość opony.

Opona osobowa – 205/50 R17 93 V

Segment opon osobowych Vredestein obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 205/50 R17 Ultrac XL FR

Opony letnie Vredestein Ultrac 205 50 R17 93V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/50 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 17 cali. Następne oznaczenia (93 i V) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Vredestein Ultrac. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 650 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 240 km/h.

Vredestein Ultrac 205/50 R17 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/50 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac
Etykieta UE C / A / 69 dB
Indeks nośności 93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, FSL
Kod produktu 39262

XL, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FSL

Etykieta unijna opon 205/50 R17 93V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac 205/50 R17 93 V XL FR uzyskała wynik: C/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac 205/50 R17 93 V: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.