Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 91 H

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Sportrac 5 195/65 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 91 H objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Sportrac 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 91 H oraz rozmiar 195/65 R15.
Nowa opona letnia Sportrac 5 marki Vredestein
Opony letnie wytwarzane są z mieszanki gumowej odpornej na wysokie temperatury, dzięki czemu zachowują odpowiednią twardość nawet podczas największych upałów. Specjalna konstrukcja bieżnika z mniejszą liczbą nacięć i rowków zapewnia stabilne prowadzenie pojazdu oraz efektywne odprowadzanie wody. Dzięki tym cechom opony letnie Vredestein gwarantują krótszą drogę hamowania i niezawodne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Opona osobowa oraz SUV – 195/65 R15 91 H
Opony osobowe Vredestein stanowią kwintesencję nowoczesnych rozwiązań technologicznych w dziedzinie motoryzacji. Stworzone z myślą o szerokiej gamie samochodów - od miejskich kompaktów aż po sportowe coupe i eleganckie limuzyny. Inteligentnie zaprojektowana struktura wewnętrzna z warstwami stalowymi zapewnia wyjątkową sztywność i odporność na deformacje. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność nawet w trudnych warunkach drogowych. Zredukowane drgania i obniżony poziom hałasu znacząco podnoszą komfort podróżowania, czyniąc te opony idealnym wyborem zarówno na krótkie miejskie trasy, jak i dalekie podróże.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 195/65 R15 Sportrac 5
Opony letnie Vredestein Sportrac 5 195 65 R15 91H zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 195/65 R15 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (195) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 15). Opona Vredestein Sportrac 5 posiada indeks prędkości H (dopuszczalna jazda do 210 km/h) oraz nośności 91 (maksymalna wartość obciążenia 615 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 14 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 195/65 R15 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Sportrac 5 |
Etykieta UE | B / A / 69 dB |
Indeks nośności | 91 (do 615 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Oznaczenia | VW |
Kod produktu | 30604 |
VW – co oznaczają symbole w modelu Sportrac 5?
- VW / Homologacja (VW) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Volkswagen. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.

Etykieta unijna opon 195/65 R15 91H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 91 H uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku etykieta unijna pomaga konsumentom w wyborze odpowiednich opon, dostarczając istotne dane techniczne. Zawiera ona ocenę ekonomiki jazdy, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego generowanego podczas jazdy. Dzięki temu konsumenci mogą porównać produkty dostępne na rynku i wybrać te, które zapewniają najlepsze właściwości w zakresie bezpieczeństwa, efektywności energetycznej oraz komfortu akustycznego.

Opór toczenia: klasa B
Opony z najlepszą klasą efektywności energetycznej "A" na etykiecie unijnej nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także ograniczają emisję spalin. Redukując opór toczenia, minimalizują one ilość energii potrzebnej do utrzymania prędkości pojazdu, co przekłada się na mniejszy generowany ślad węglowy. W porównaniu z oponami klasy "E", te z oznaczeniem "A" znacząco przyczyniają się do ochrony środowiska przez jednoczesnym zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Etykieta unijna ocenia przyczepność opon na mokrej nawierzchni, przyznając kategorie od "A" (najlepsza) do "E" (dostateczna). Dawna klasa "G", ze względu na bardzo słabe parametry przyczepności, została wykluczona z obrotu, co wpłynęło na wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników czterech kół. Zrozumienie tych klas, bazujące na pomiarze drogi hamowania i siły tarcia, pozwala na ocenę zachowania opon w deszczowe dni. Wybierając ogumienie, warto również rozważyć inne czynniki, takie jak trwałość, komfort jazdy czy efektywność paliwowa, aby zapewnić sobie kompleksowe bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.