Uniroyal RainExpert 5 175/80 R14 88 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Uniroyal RainExpert 5 175/80 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal RainExpert 5 175/80 R14 88 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model RainExpert 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/80 R14 oraz indeks nośności i prędkości 88 T.
Nowa opona letnia RainExpert 5 marki Uniroyal
Opony letnie Uniroyal są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia przyczepność w zróżnicowanych warunkach, a zoptymalizowany asymetryczny bieżnik ogranicza ryzyko aquaplaningu, poprawiając kontrolę nad pojazdem w czasie deszczu. Dodatkowo charakterystyczna konstrukcja wspiera pewne prowadzenie w zakrętach, zwiększając bezpieczeństwo wiosną, latem oraz wczesną jesienią.
Opona osobowa oraz SUV – 175/80 R14 88 T
Opony osobowe Uniroyal reprezentują najnowsze osiągnięcia inżynierii materiałowej, oferując rozwiązania dostosowane do różnorodnych pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po potężne SUV-y i luksusowe sedany. Wielowarstwowa konstrukcja z zaawansowanymi komponentami polimerowymi zapewnia doskonałą stabilność podczas manewrów, a precyzyjnie zaprojektowany układ bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki opony gwarantują niższe opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję CO2 podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Uniroyal 175/80 R14 RainExpert 5
Zadaniem opon letnich Uniroyal RainExpert 5 175 80 R14 88T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 175/80 R14 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (175) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (80) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 14). Opona Uniroyal RainExpert 5 ma indeks prędkości T dopuszczający jazdę z prędkością do 190 km/h. Indeks nośności 88 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 560 kilogramów na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 11 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 175/80 R14 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Uniroyal |
Klasa | średnia |
Model | RainExpert 5 |
Etykieta UE | D / A / 70 dB |
Indeks nośności | 88 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Kod produktu | 43087 |
Etykieta unijna opon 175/80 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal RainExpert 5 175/80 R14 88 T uzyskała wynik: D/A/70 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku etykieta unijna pomaga konsumentom w wyborze odpowiednich opon, dostarczając istotne dane techniczne. Zawiera ona ocenę ekonomiki jazdy, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego generowanego podczas jazdy. Dzięki temu konsumenci mogą porównać produkty dostępne na rynku i wybrać te, które zapewniają najlepsze właściwości w zakresie bezpieczeństwa, efektywności energetycznej oraz komfortu akustycznego.

Opór toczenia: klasa D
Opony z najlepszą klasą efektywności energetycznej "A" na etykiecie unijnej nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także ograniczają emisję spalin. Redukując opór toczenia, minimalizują one ilość energii potrzebnej do utrzymania prędkości pojazdu, co przekłada się na mniejszy generowany ślad węglowy. W porównaniu z oponami klasy "E", te z oznaczeniem "A" znacząco przyczyniają się do ochrony środowiska przez jednoczesnym zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas zewnętrzny opony, to nie tylko kwestia komfortu, ale również świadomego wyboru. Na etykiecie unijnej opony, parametr ten jest podawany w decybelach (dB), które precyzyjnie wyjaśniają, jak głośne jest dane ogumienie. Klasyfikacja od A do C pozwala jeszcze łatwiej rozróżnić te, które będą lepszym zakupem. Model zaliczający się do klasy A lub B to gwarancja cichej i przyjemnej jazdy, na co warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dłuższych trasach. Pamiętaj, że niższy poziom hałasu zewnętrznego może również przyczynić się do zmniejszenia Twojego stresu i zmęczenia podczas podróży. Wybór produktu o klasie A lub B nie tylko daje większą satysfakcję z poruszania się samochodem, ale też przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie ogólnego szumu powodowanego przez auta, który negatywnie wpływa przede wszystkim na wolno żyjące zwierzęta.