Uniroyal AllSeasonMax 205/75 R16C 110/108 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Uniroyal AllSeasonMax 205/75 R16 110/108 R - opona całoroczna klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/75 R16C
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
110/108 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

459 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Uniroyal AllSeasonMax 205/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal AllSeasonMax 205/75 R16C 110/108 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model AllSeasonMax stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni, precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony czy certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/75 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna AllSeasonMax marki Uniroyal

Ogumienie wielosezonowe to praktyczne rozwiązanie dla osób ceniących wygodę i oszczędność. Łącząc zalety opon letnich i zimowych, oferują bezpieczną i stabilną jazdę w zmiennych warunkach pogodowych. Symetryczny bieżnik z licznymi lamelami zapewnia dobrą przyczepność niezależnie od pogody. Opony całoroczne Uniroyal to uniwersalne rozwiązanie dla kierowców miejskich, którzy szukają wygody i niezawodności od stycznia aż do grudnia.

Opona dostawcza (do busa) – 205/75 R16 110/108 R

Opony dostawcze Uniroyal w rozmiarze 205/75R16C przeznaczone zostały do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Charakteryzuje je również podwójny indeks nośności, który rozróżnia obciążenie przy montażu na pojedynczej feldze oraz w układzie bliźniaczym. Dzięki wzmocnionej konstrukcji zapewniają doskonałą kontrolę i przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym pozostają odporne na uszkodzenia mechaniczne i nadmierne zużycie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Uniroyal 205/75 R16 AllSeasonMax

Zadaniem opon wielosezonowych Uniroyal AllSeasonMax 205 75 R16C 110/108R jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 205/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opona Uniroyal AllSeasonMax ma indeks prędkości R dopuszczający jazdę z prędkością do 170 km/h. Indeks nośności 110/108 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1060 kilogramów na koło.

Uniroyal AllSeasonMax 205/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 23 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Uniroyal
Klasa średnia
Model AllSeasonMax
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 110/108 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 9051

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AllSeasonMax?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/75 R16 110/108R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal AllSeasonMax 205/75 R16C 110/108 R uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Uniroyal AllSeasonMax 205/75 R16 110/108 R: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.