Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R16C 107/105 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R16 107/105 T - opona całoroczna klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/65 R16C
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

483 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R16C 107/105 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model AllSeasonMax stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia, wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni czy precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony. Prezentowana opona marki Uniroyal została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 107/105 (do 975 kg).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna AllSeasonMax marki Uniroyal

Opony wielosezonowe łączą kluczowe cechy produktów letnich i zimowych, zapewniając bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Sprawdzają się doskonale w codziennej jeździe miejskiej, zwłaszcza wśród kierowców pokonujących umiarkowane przebiegi. Opony całoroczne Uniroyal oferują oszczędność na sezonowej wymianie kół oraz wygodę użytkowania w różnych warunkach pogodowych.

Opona dostawcza (do busa) – 205/65 R16 107/105 T

Opony dostawcze Uniroyal w rozmiarze 205/65R16C zapewniają doskonałe prowadzenie i trwałość nawet przy intensywnej eksploatacji. Ich wzmocniona konstrukcja sprawdza się w VAN-ach, busach oraz półciężarówkach, które przewożą ciężkie ładunki, nierzadko na długich trasach. Podwójny indeks nośności pozwala na dopasowanie ogumienia do różnych konfiguracji montażu, co zwiększa bezpieczeństwo, stabilność oraz komfort jazdy w każdych warunkach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Uniroyal 205/65 R16 AllSeasonMax

Opony całoroczne Uniroyal AllSeasonMax 205 65 R16C 107/105T mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/65 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 65, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Następne oznaczenia (107/105 i T) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Uniroyal AllSeasonMax. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 975 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 190 km/h.

Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 22 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/65 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Uniroyal
Klasa średnia
Model AllSeasonMax
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 9071

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AllSeasonMax?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/65 R16 107/105T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R16C 107/105 T uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Uniroyal AllSeasonMax 205/65 R16 107/105 T: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Etykieta unijna ocenia przyczepność opon na mokrej nawierzchni, przyznając kategorie od "A" (najlepsza) do "E" (dostateczna). Dawna klasa "G", ze względu na bardzo słabe parametry przyczepności, została wykluczona z obrotu, co wpłynęło na wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników czterech kół. Zrozumienie tych klas, bazujące na pomiarze drogi hamowania i siły tarcia, pozwala na ocenę zachowania opon w deszczowe dni. Wybierając ogumienie, warto również rozważyć inne czynniki, takie jak trwałość, komfort jazdy czy efektywność paliwowa, aby zapewnić sobie kompleksowe bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Czy wiesz, że hałas zewnętrzny opony, istotny parametr na etykiecie unijnej, jest mierzony w bardzo specyficzny sposób? Pomiar odbywa się, gdy samochód przejeżdża obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy, na wysokości 120 centymetrów. Ta metoda gwarantuje precyzyjne ustalenie poziomu hałasu, który waha się od 67 do 78 decybeli. Ta informacja nie tylko odzwierciedla wpływ opon na komfort jazdy, ale również na środowisko naturalne, na przykład na dzikie zwierzęta zamieszkujące okolice dróg szybkiego ruchu. Opony, które generują mniej hałasu (na poziomie dolnym tego zakresu), są bardziej pożądane zarówno dla spokojnej jazdy, jak i dla zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w obszarach miejskich. To fascynujące, jak szczegółowa metoda tego pomiaru może mieć znaczący wpływ na nasze codzienne doświadczenia i ekologię.