Tracmax X-privilo VS450 205/70 R15C 106/104 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Tracmax X-privilo VS450 205/70 R15 106/104 R - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/70 R15C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / B / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

284 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Tracmax X-privilo VS450 205/70 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo VS450 205/70 R15C 106/104 R objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo VS450 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy charakterystyczny symetryczny układ powierzchni jezdnej. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 106/104 (do 950 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa X-privilo VS450 marki Tracmax

Ogumienie zimowe zostało zaprojektowane z myślą o bezpiecznej jeździe w chłodniejsze dni, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Symetryczny bieżnik opon zimowych Tracmax umożliwia efektywne radzenie sobie z trudnymi warunkami, takimi jak śnieg czy lód. Specjalna mieszanka gumowa pozostaje elastyczna nawet przy dużym mrozie, co przekłada się na znakomitą przyczepność i lepszą stabilność pojazdu.

Opona dostawcza (do busa) – 205/70 R15 106/104 R

Opony dostawcze Tracmax 205/70R15C przeznaczone do busów i pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zostały zaprojektowane z myślą o intensywnej eksploatacji i zwiększonych obciążeniach. Wzmocniona konstrukcja, oznaczona symbolem C, zapewnia większą odporność na uszkodzenia oraz spowalnia zużycie bieżnika, przekładając się na dłuższą trwałość ogumienia. Dwa indeksy nośności określają maksymalne dopuszczalne obciążenie zarówno dla pojedynczych kół, jak i układów bliźniaczych, co pozwala na precyzyjne dopasowanie opon do różnych warunków użytkowania.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Tracmax 205/70 R15 X-privilo VS450

Celem opon zimowych Tracmax X-privilo VS450 205 70 R15C 106/104R jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 205/70 R15 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (70) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 15). Następne oznaczenia (106/104 oraz R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Tracmax X-privilo VS450. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 950 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 170 km/h.

Tracmax X-privilo VS450 205/70 R15 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 14 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/70 R15
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Tracmax
Klasa ekonomiczna
Model X-privilo VS450
Etykieta UE C / B / 72 dB
Indeks nośności 106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 27992

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu X-privilo VS450?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/70 R15 106/104R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo VS450 205/70 R15C 106/104 R uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku, unijne etykiety na opony są wymagane dla każdego modelu sprzedawanego w Unii Europejskiej. Dostarczają one informacji o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasie generowanym podczas jazdy. Te standardy są kluczowe dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Znacząco ułatwiają kierowcom wybór optymalnego ogumienia dla ich pojazdów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Tracmax X-privilo VS450 205/70 R15 106/104 R: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa B

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.