Tracmax A/S Van Saver 175/65 R14C 90/88 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax A/S Van Saver 175/65 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax A/S Van Saver 175/65 R14C 90/88 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model A/S Van Saver stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach, wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/65 R14C oraz wysoki indeks ładowności 90/88 (do 600 kg).
Nowa opona całoroczna A/S Van Saver marki Tracmax
Opony całoroczne Tracmax dzięki specjalnie dobranym składnikom gumy są przeznaczone do użytkowania przez cały rok. Mieszanka jest twardsza niż w oponach zimowych, ale bardziej elastyczna niż w modelach letnich. Symetryczny bieżnik posiada strefę letnią i zimową, z dodatkowymi nacięciami poprawiającymi przyczepność na śniegu. Symbol 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich) potwierdza spełnienie norm przyczepności w warunkach zimowych.
Opona dostawcza (do busa) – 175/65 R14 90/88 T
Opony dostawcze Tracmax w rozmiarze 175/65R14C zostały stworzone z myślą o busach i pojazdach użytkowych o masie całkowitej do 3,5 tony. Ich wzmocniona budowa zwiększa wytrzymałość na intensywną eksploatację, co przekłada się na dłuższą żywotność i lepszą ochronę przed przeciążeniami. Konstrukcja zoptymalizowana pod kątem stabilności pozwala na pewne prowadzenie pojazdu zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach, co czyni je niezawodnym wyborem dla wymagających kierowców.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 175/65 R14 A/S Van Saver
Opony całoroczne Tracmax A/S Van Saver 175 65 R14C 90/88T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 175/65 R14 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (175) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 14). Opona Tracmax A/S Van Saver posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 90/88 (maksymalna wartość obciążenia 600 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 9 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 175/65 R14 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | A/S Van Saver |
Etykieta UE | D / B / 72 dB |
Indeks nośności | 90/88 (do 600 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 28168 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu A/S Van Saver?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 175/65 R14 90/88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax A/S Van Saver 175/65 R14C 90/88 T uzyskała wynik: D/B/72 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.

Opór toczenia: klasa D
Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.