Toyo Proxes Sport 2 245/50 R18 104 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Toyo Proxes Sport 2 245/50 R18 104 Y - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
245/50 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

533 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Toyo Proxes Sport 2 245/50 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Toyo Proxes Sport 2 245/50 R18 104 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Proxes Sport 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Toyo została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 245/50 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Proxes Sport 2 marki Toyo

Opony letnie Toyo najlepiej sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając doskonałe właściwości trakcyjne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Specjalna mieszanka gumowa umożliwia efektywne prowadzenie pojazdu na zróżnicowanych nawierzchniach, a obniżone opory toczenia sprzyjają oszczędności paliwa. Dodatkowo zoptymalizowana rzeźba bieżnika poprawia stabilność podczas dynamicznych manewrów, przekładając się na większy komfort jazdy w mieście i na dłuższych trasach.

Opona osobowa oraz SUV – 245/50 R18 104 Y

Opony osobowe Toyo stanowią fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu. Zaawansowane technologie produkcji pozwalają uzyskać precyzyjnie dobrane parametry przyczepności, natomiast wzmocnione ściany boczne ograniczają odkształcenia przy pokonywaniu zakrętów. Zoptymalizowany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Wieloskładnikowa mieszanka gumowa oferuje optymalny balans między trwałością a pewnym prowadzeniem, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Toyo 245/50 R18 Proxes Sport 2 XL FR

Celem opon letnich Toyo Proxes Sport 2 245 50 R18 104Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Oznaczenie rozmiaru 245/50 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 245 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opona Toyo Proxes Sport 2 posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 104 (maksymalna wartość obciążenia do 900 kg/oponę).

Toyo Proxes Sport 2 245/50 R18 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 245/50 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Toyo
Klasa średnia
Model Proxes Sport 2
Etykieta UE C / A / 71 dB
Indeks nośności 104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, FSL
Kod produktu 63482

XL, FSL – co oznaczają symbole w modelu Proxes Sport 2?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FSL

Etykieta unijna opon 245/50 R18 104Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Toyo Proxes Sport 2 245/50 R18 104 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Toyo Proxes Sport 2 245/50 R18 104 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.