Toyo Celsius Cargo 215/70 R15C 109/107 S

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Toyo Celsius Cargo 215/70 R15 109/107 S - opona całoroczna klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
215/70 R15C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
S (do 180 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

425 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Toyo Celsius Cargo 215/70 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Toyo Celsius Cargo 215/70 R15C 109/107 S objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Celsius Cargo stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok, precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Toyo została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 215/70 R15C.

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna Celsius Cargo marki Toyo

Konstrukcja opon wielosezonowych Toyo łączy zalety ogumienia letniego i zimowego, co przekłada się na wszechstronność i bezpieczeństwo przez cały rok. Asymetryczny bieżnik z lamelami (wąskimi nacięciami) wpływa na stabilną przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach, zwiększając komfort jazdy w zmiennych warunkach. Zastosowanie opon całorocznych pozwala uniknąć częstych wizyt w warsztacie, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy.

Opona dostawcza (do busa) – 215/70 R15 109/107 S

Opony Toyo 215/70R15C przeznaczone do busów i aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zostały zaprojektowane z myślą o większych obciążeniach, typowych dla tego rodzaju pojazdów. Wzmocniona konstrukcja, oznaczana symbolem C, zapewnia dodatkową odporność na uszkodzenia i opóźnia zużycie bieżnika. Dwa indeksy nośności określają maksymalne obciążenie zarówno dla pojedynczej felgi, jak i w układzie bliźniaczym. Pozwala to optymalnie dostosować ogumienie do różnych warunków eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Toyo 215/70 R15 Celsius Cargo

Opony całoroczne Toyo Celsius Cargo 215 70 R15C 109/107S zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 215/70 R15 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 70 i średnica 15 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Toyo Celsius Cargo mają indeks nośności 109/107 oraz prędkości S. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 180 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 1030 kilogramów.

Toyo Celsius Cargo 215/70 R15 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/70 R15
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Toyo
Klasa średnia
Model Celsius Cargo
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości S (do 180 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 63604

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Celsius Cargo?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/70 R15 109/107S – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Toyo Celsius Cargo 215/70 R15C 109/107 S uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Toyo Celsius Cargo 215/70 R15 109/107 S: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.