Riken CargoSpeedEvo 215/70 R15C 109/107 S

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Riken CargoSpeedEvo 215/70 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Riken CargoSpeedEvo 215/70 R15C 109/107 S objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model CargoSpeedEvo stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjny symetryczny układ bieżnika, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Riken została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona letnia CargoSpeedEvo marki Riken
Opony letnie wytwarzane są z mieszanki gumowej odpornej na wysokie temperatury, dzięki czemu zachowują odpowiednią twardość nawet podczas największych upałów. Specjalna konstrukcja bieżnika z mniejszą liczbą nacięć i rowków zapewnia stabilne prowadzenie pojazdu oraz efektywne odprowadzanie wody. Dzięki tym cechom opony letnie Riken gwarantują krótszą drogę hamowania i niezawodne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Opona dostawcza (do busa) – 215/70 R15 109/107 S
Opony dostawcze Riken w rozmiarze 215/70R15C zostały stworzone z myślą o busach i pojazdach użytkowych o masie całkowitej do 3,5 tony. Ich wzmocniona budowa zwiększa wytrzymałość na intensywną eksploatację, co przekłada się na dłuższą żywotność i lepszą ochronę przed przeciążeniami. Konstrukcja zoptymalizowana pod kątem stabilności pozwala na pewne prowadzenie pojazdu zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach, co czyni je niezawodnym wyborem dla wymagających kierowców.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Riken 215/70 R15 CargoSpeedEvo
Opony letnie Riken CargoSpeedEvo 215 70 R15C 109/107S zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 215/70 R15 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Wysokość profilu to 70, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 15 cali. Opony Riken CargoSpeedEvo mają indeks prędkości S (informujący o dopuszczalnej szybkości = 180 km/h) oraz indeks nośności 109/107 (oznaczający maksymalne obciążenie = 1030 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/70 R15 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Riken |
Klasa | ekonomiczna |
Model | CargoSpeedEvo |
Etykieta UE | C / C / 73 dB |
Indeks nośności | 109/107 (do 1030 kg/oponę) |
Indeks prędkości | S (do 180 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, M+S |
Kod produktu | 53143 |
C, M+S – co oznaczają symbole w modelu CargoSpeedEvo?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 215/70 R15 109/107S – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Riken CargoSpeedEvo 215/70 R15C 109/107 S uzyskała wynik: C/C/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.