Riken Cargo Winter 215/75 R16C 113/111 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Riken Cargo Winter 215/75 R16 113/111 R - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/75 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
E / C / 73 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

385 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Riken Cargo Winter 215/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Riken Cargo Winter 215/75 R16C 113/111 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Cargo Winter stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, przystosowany do trudnych warunków symetryczny wzór bieżnika czy certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF). Prezentowana opona marki Riken została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 113/111 (do 1150 kg) oraz rozmiar 215/75 R16C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Cargo Winter marki Riken

Opony zimowe przeznaczone są do jazdy w trudnych warunkach od końca jesieni do początku wiosny. Unikalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zwiększa elastyczność i przyczepność w niskich temperaturach. Specjalny symetryczny bieżnik opon zimowych Riken z licznymi lamelami i solidnymi blokami w strefie barkowej poprawia kontrolę nad pojazdem, zapewniając stabilność nawet na śniegu i lodzie.

Opona dostawcza (do busa) – 215/75 R16 113/111 R

Opony dostawcze Riken w rozmiarze 215/75R16C przeznaczone są do busów i pojazdów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 tony. Zaprojektowano je z myślą o większych obciążeniach, aby zagwarantować stabilność i bezpieczeństwo podczas transportu. Solidne ściany boczne oraz specjalna mieszanka gumowa zwiększają odporność na ścieranie, jednocześnie wydłużając żywotność ogumienia. W rezultacie opony zachowują optymalną przyczepność nawet przy pełnym załadunku i utrzymują wysokie parametry w wymagających warunkach eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Riken 215/75 R16 Cargo Winter

Celem opon zimowych Riken Cargo Winter 215 75 R16C 113/111R jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Oznaczenie rozmiaru 215/75 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 215 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (75) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Opona Riken Cargo Winter posiada indeks prędkości R (dopuszczalna jazda do 170 km/h) oraz nośności 113/111 (maksymalna wartość obciążenia do 1150 kg/oponę).

Riken Cargo Winter 215/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 21 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/75 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Riken
Klasa ekonomiczna
Model Cargo Winter
Etykieta UE E / C / 73 dB
Indeks nośności 113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 34035

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Cargo Winter?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/75 R16 113/111R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Riken Cargo Winter 215/75 R16C 113/111 R uzyskała wynik: E/C/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Riken Cargo Winter 215/75 R16 113/111 R: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa E

Opony z najlepszą klasą efektywności energetycznej "A" na etykiecie unijnej nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także ograniczają emisję spalin. Redukując opór toczenia, minimalizują one ilość energii potrzebnej do utrzymania prędkości pojazdu, co przekłada się na mniejszy generowany ślad węglowy. W porównaniu z oponami klasy "E", te z oznaczeniem "A" znacząco przyczyniają się do ochrony środowiska przez jednoczesnym zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Etykieta unijna ocenia przyczepność opon na mokrej nawierzchni, przyznając kategorie od "A" (najlepsza) do "E" (dostateczna). Dawna klasa "G", ze względu na bardzo słabe parametry przyczepności, została wykluczona z obrotu, co wpłynęło na wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników czterech kół. Zrozumienie tych klas, bazujące na pomiarze drogi hamowania i siły tarcia, pozwala na ocenę zachowania opon w deszczowe dni. Wybierając ogumienie, warto również rozważyć inne czynniki, takie jak trwałość, komfort jazdy czy efektywność paliwowa, aby zapewnić sobie kompleksowe bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.