Riken All Season Light Truck 215/75 R16C 116/114 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Riken All Season Light Truck 215/75 R16 116/114 R - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
215/75 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
116/114 (do 1250 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / B / 73 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

387 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Riken All Season Light Truck 215/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Riken All Season Light Truck 215/75 R16C 116/114 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model All Season Light Truck stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury, symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach czy uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika. Prezentowana opona marki Riken została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 116/114 (do 1250 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna All Season Light Truck marki Riken

Opony całoroczne (uniwersalne) łączą cechy produktów letnich i zimowych. Charakteryzują się twardszą mieszanką gumową niż opony zimowe i mniej agresywnym bieżnikiem w porównaniu do letnich. Opony wielosezonowe Riken sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie zimy są łagodne, a lato niezbyt gorące. Symbol 3PMSF na boku potwierdza ich przydatność w warunkach zimowych.

Opona dostawcza (do busa) – 215/75 R16 116/114 R

Opony dostawcze Riken w rozmiarze 215/75R16C to specjalistyczne ogumienie przeznaczone do busów, VAN-ów i pojazdów użytkowych przewożących różnego rodzaju ładunki. Dzięki wzmocnionej budowie zapewniają stabilność oraz odporność na zużycie, nawet podczas intensywnej eksploatacji. Podwójny indeks nośności umożliwia dostosowanie opon do montażu zarówno na pojedynczych felgach, jak i w układzie bliźniaczym. Fakt ten zwiększa ich uniwersalność i wydajność w różnych warunkach pracy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Riken 215/75 R16 All Season Light Truck

Celem opon wielosezonowych Riken All Season Light Truck 215 75 R16C 116/114R jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 215/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (215) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Następne oznaczenia (116/114 oraz R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Riken All Season Light Truck. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1250 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 170 km/h.

Riken All Season Light Truck 215/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 21 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Riken
Klasa ekonomiczna
Model All Season Light Truck
Etykieta UE C / B / 73 dB
Indeks nośności 116/114 (do 1250 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 53087

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu All Season Light Truck?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/75 R16 116/114R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Riken All Season Light Truck 215/75 R16C 116/114 R uzyskała wynik: C/B/73 dB - szczegóły poniżej. Od listopada 2012 roku wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety zawierające najważniejsze informacje o ich parametrach. Naklejki te informują o oporach toczenia, długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomie generowanego hałasu. Dzięki temu kierowcy mogą dokonać świadomego wyboru, wybierając opony, które oferują najlepsze osiągi i bezpieczeństwo w różnych warunkach drogowych.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Riken All Season Light Truck 215/75 R16 116/114 R: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny generowany przez opony ma nie tylko wpływ na komfort jazdy, ale jest również ważnym czynnikiem ekologicznym, zwłaszcza w gęsto zabudowanych obszarach miejskich. Poziom głośności opony, określany na etykietach UE w skali od A do C i mierzony w decybelach (dB), odgrywa istotną rolę w redukcji zanieczyszczenia akustycznego. Opony klasy A, emitujące najmniej szumu, przyczyniają się do obniżenia ogólnego poziomu hałasu co może mieć pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie okolicznych mieszkańców. Dodatkowo, zmniejszenie hałasu drogowego ma znaczenie dla dzikiej fauny, której życie często zakłócane jest przez stresujące odgłosy. Wybierając opony z niższym poziomem hałasu, kierowcy nie tylko zyskują na komforcie, ale także przyczyniają się do stworzenia bardziej zrównoważonego i przyjaznego środowiska w swoich społecznościach.