Pirelli SottoZero 3 265/40 R20 104 V XL AO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 265/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 265/40 R20 104 V XL AO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 104 (do 900 kg na oponę) oraz rozmiar 265/40 R20.
Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli
Opony zimowe Pirelli, zaprojektowane do użytkowania w temperaturach poniżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym. Zaawansowana rzeźba bieżnika efektywnie odprowadza wodę, wspierając stabilność pojazdu w trudnych warunkach. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych i oblodzonych drogach.
Opona osobowa oraz SUV – 265/40 R20 104 V
Opony osobowe Pirelli to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 265/40 R20 SottoZero 3 XL AO FR
Zadaniem opon zimowych Pirelli SottoZero 3 265 40 R20 104V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 265/40 R20 szerokość bieżnika wynosi 265 mm, wysokość profilu (40), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Następne oznaczenia (104 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Pirelli SottoZero 3. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 900 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 45 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 265/40 R20 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Etykieta UE | C / B / 70 dB |
Indeks nośności | 104 (do 900 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (AO) |
Oznaczenia | XL, AO, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 17287 |
XL, AO, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- AO / Homologacja (AO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Audi. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 265/40 R20 104V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 265/40 R20 104 V XL AO FR uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach dostarcza istotnych informacji o ich wydajności, co ułatwia porównanie modeli przed zakupem. Informacje na etykiecie dotyczą oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Przedstawione są w skali od A do E dla oporów i przyczepności oraz od A do C i od jednej do trzech fal dla hałasu, z wartością podaną również w decybelach, co ułatwia wybór.

Opór toczenia: klasa C
Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.