Pirelli SottoZero 3 235/50 R19 99 H MO (FR)

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 235/50 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 235/50 R19 99 H MO (FR) objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R19 oraz indeks nośności i prędkości 99 H.
Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli
Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o zachowaniu przyczepności w niskich temperaturach i trudnych warunkach pogodowych. Zwiększona zawartość krzemionki w mieszance gumowej opon Pirelli pozwala utrzymać elastyczność na mrozie, poprawiając stabilność jazdy w ostrych zakrętach. Głębokie rowki i nacięcia w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, wspierając przyczepność i kontrolę nad pojazdem na śliskich nawierzchniach.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R19 99 H
Segment opon osobowych Pirelli dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 235/50 R19 SottoZero 3 MO (FR)
Zadaniem opon zimowych Pirelli SottoZero 3 235 50 R19 99H jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 235/50 R19 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (50) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 19). Opona Pirelli SottoZero 3 ma indeks prędkości H dopuszczający jazdę z prędkością do 210 km/h. Indeks nośności 99 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 775 kilogramów na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R19 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Etykieta UE | C / B / 71 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Rant ochronny | Tak ((FR)) |
Homologacja | Tak (MO) |
Oznaczenia | MO, 3PMSF, M+S, (FR) |
Kod produktu | 40095 |
MO, 3PMSF, M+S, (FR) – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?
- MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- (FR) / Rozwiązanie to ma formę delikatnego zgrubienia na ścianie bocznej opony, które lekko osłania felgę, chroniąc ją przed drobnymi uszkodzeniami. Jest to idealne rozwiązanie do codziennej jazdy, zapewniające dodatkową ochronę podczas manewrów blisko krawężników i innych przeszkód.

Etykieta unijna opon 235/50 R19 99H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 235/50 R19 99 H MO (FR) uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązuje etykietowanie opon. Pomaga ono kierowcom w porównywaniu modeli pod względem efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety w formie naklejek umieszczonych na bieżniku są wymagane dla opon samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz autobusów, co ułatwia wybór odpowiedniego ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas generowany przez pracującą oponę jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej wartość tego parametru jest podawana w decybelach (dB), co pozwala kierowcom dokonać świadomego wyboru. Opony są przydzielane do jednej z trzech klas głośności: A, B lub C, zamiast wcześniejszych symboli fali. Opony klasy A i B są najcichsze, zapewniają zatem spokojniejszą jazdę, podczas gdy klasy C oznaczają wyższy poziom szumu. Ten czynnik jest szczególnie ważny dla osób spędzających dużo czasu w samochodzie, ponieważ niższy poziom hałasu może znacząco zwiększyć komfort poruszania się nim.