Pirelli SottoZero 3 235/40 R19 96 V XL T0 PNCS FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli SottoZero 3 235/40 R19 96 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/40 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / B / 71 dB
XL, T0, PNCS, 3PMSF, M+S, ELECT, FR

Cena za sztukę

1061 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 235/40 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 235/40 R19 96 V XL T0 PNCS FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/40 R19 oraz podwyższony indeks nośności 96 (do 710 kg na oponę).

zimowa osobowa EV / electric

Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli

Opony zimowe Pirelli wyróżniają się specjalną mieszanką gumową z krzemionką, która utrzymuje elastyczność w temperaturach poniżej 7°C. Liczne nacięcia i rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność jazdy w trudnych warunkach. Taka konstrukcja zwiększa komfort prowadzenia i poprawia bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach nawet podczas pokonywania wzniesień.

Opona osobowa – 235/40 R19 96 V

Opony osobowe Pirelli to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 235/40 R19 SottoZero 3 XL T0 PNCS FR

Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 235 40 R19 96V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 235/40 R19 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 40 i średnica 19 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Pirelli SottoZero 3 mają indeks prędkości V (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 240 km/h) i indeks nośności 96 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 710 kilogramów / oponę).

Pirelli SottoZero 3 235/40 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/40 R19
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model SottoZero 3
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (T0)
Oznaczenia XL, T0, PNCS, 3PMSF, M+S, ELECT, FR
Kod produktu 17259

XL, T0, PNCS, 3PMSF, M+S, ELECT, FR – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • T0 / Homologacja (T0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Tesla. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • PNCS / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • ELECT / Oznaczenie informuje, że opona została opracowana z myślą o samochodach hybrydowych i elektrycznych. Udoskonalony wzór bieżnika oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, że ograniczany jest hałas, poprawia się efektywność energetyczna i zwiększa zasięg pojazdu. Takie opony można jednak z powodzeniem stosować również w autach wyposażonych w silniki spalinowe, co dodatkowo pozwala wydłużyć dystans pokonywany na jednym baku paliwa.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, T0, PNCS, 3PMSF, M+S, ELECT, FR

Etykieta unijna opon 235/40 R19 96V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 235/40 R19 96 V XL T0 PNCS FR uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od listopada 2012 roku wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety zawierające najważniejsze informacje o ich parametrach. Naklejki te informują o oporach toczenia, długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomie generowanego hałasu. Dzięki temu kierowcy mogą dokonać świadomego wyboru, wybierając opony, które oferują najlepsze osiągi i bezpieczeństwo w różnych warunkach drogowych.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli SottoZero 3 235/40 R19 96 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (oznaczenie dB), jest istotnym wskaźnikiem mającym wpływ na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten waha się od 67 do 78 dB, i ma oprócz cyfr również oznaczenie literowe od A do C. Ogumienie klasy A oferuje najniższy poziom szumów, co jest szczególnie ważne dla osób poszukujących sposobów na spokojną i komfortową jazdę. Należy pamiętać, że hałas zewnętrzny nie jest związany z odgłosami w kabinie, ale ma bezpośredni wpływ na ogólne wrażenia z podróży. Wybierając cichsze opony, można znacząco poprawić swoje doświadczenia z poruszania się, szczególnie w długich podróżach na szybkich trasach.