Pirelli SottoZero 3 205/60 R16 96 H XL *

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli SottoZero 3 205/60 R16 96 H - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/60 R16
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

570 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 205/60 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 205/60 R16 96 H XL * objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 96 (do 710 kg na oponę) oraz rozmiar 205/60 R16.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli

Opony zimowe Pirelli przeznaczone są do jazdy w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie temperatury spadają poniżej 7°C. Ich kierunkowy bieżnik, zaprojektowany do efektywnego usuwania śniegu i wody, zwiększa stabilność pojazdu na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele poprawiają przyczepność, a specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, wspierając kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach.

Opona osobowa oraz SUV – 205/60 R16 96 H

Opony osobowe Pirelli zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 205/60 R16 SottoZero 3 XL *

Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 205 60 R16 96H zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 205/60 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 205 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Opona Pirelli SottoZero 3 ma indeks prędkości H pozwalający na jazdę do 210 km/h. Indeks nośności 96 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 710 kg na koło.

Pirelli SottoZero 3 205/60 R16 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 21 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/60 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model SottoZero 3
Etykieta UE C / B / 68 dB
Indeks nośności 96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Homologacja Tak (*)
Oznaczenia XL, *, 3PMSF, M+S
Kod produktu 40067

XL, *, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, *, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/60 R16 96H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 205/60 R16 96 H XL * uzyskała wynik: C/B/68 dB - szczegóły poniżej. Etykieta na oponach zapewnia szybki przegląd i porównanie wydajności różnych modeli. Zawiera ona oceny dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni z klasyfikacją od A do E. Prezentuje też poziomu hałasu zewnętrznego, który jest przedstawiany za pomocą od jednej do trzech fal, wartości decybelowej i klasyfikacji ze skalą od A do C. Dzięki temu kierowcy mogą dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 68 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli SottoZero 3 205/60 R16 96 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 68 dB

Opór toczenia: klasa C

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 68 decybeli

W erze rosnącej popularności samochodów elektrycznych, hałas zewnętrzny opon nabiera nowego znaczenia. Etykieta unijna, określająca go w decybelach i za pomocą klas od A do C, staje się obecnie istotnym aspektem, branym pod uwagę przy wyborze tych wyrobów. Ogumienie z oceną A, najcichsze, jest idealne dla elektryków, podkreślaj ich subtelną naturę i zapewniaj komfort jazdy bez dodatkowego szumu drogowego. Warto zwrócić uwagę na ten aspekt, aby w pełni cieszyć się zaletami cichej technologii elektrycznej.