Pirelli SottoZero 3 205/50 R17 93 H XL AO FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli SottoZero 3 205/50 R17 93 H - opona zimowa klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/50 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / B / 71 dB
XL, AO1, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

609 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli SottoZero 3 205/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli SottoZero 3 205/50 R17 93 H XL AO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SottoZero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF), system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych czy specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 93 (do 650 kg na oponę).

zimowa osobowa

Nowa opona zimowa SottoZero 3 marki Pirelli

Opony zimowe dostosowane są do trudnych warunków drogowych panujących w okresie od października do marca. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność na oblodzonych nawierzchniach. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Pirelli skutecznie odprowadza wodę i śnieg, wspierając stabilność i komfort jazdy w zimowej aurze.

Opona osobowa – 205/50 R17 93 H

Opony osobowe Pirelli stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 205/50 R17 SottoZero 3 XL AO FR

Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 205 50 R17 93H mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 205/50 R17 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (50) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 17). Opony Pirelli SottoZero 3 mają indeks szybkości H (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h) i indeks nośności 93 (dopuszczający obciążenie równe 650 kg na oponę).

Pirelli SottoZero 3 205/50 R17 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 20 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/50 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model SottoZero 3
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (AO1)
Oznaczenia XL, AO1, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 40060

XL, AO1, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu SottoZero 3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • AO1 / Homologacja (AO1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Audi. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, AO1, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 205/50 R17 93H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli SottoZero 3 205/50 R17 93 H XL AO FR uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli SottoZero 3 205/50 R17 93 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Niski opór toczenia oznacza mniejsze zapotrzebowanie na energię do przemieszczania się pojazdu, co bezpośrednio obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Wybierając opony z lepszymi ocenami efektywności paliwowej na etykiecie, kierowcy mogą znacznie przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie zmniejszając koszty eksploatacji samochodu. Inwestycja w opony klasy A to krok w stronę zrównoważonej jazdy i ekologicznej świadomości.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, oznaczana na etykiecie unijnej od A do E, jest miarą tego, jak szybko opona może zatrzymać pojazd na pokrytym wodą asfalcie. Oznaczenie "A" reprezentuje najlepszą możliwą wydajność, odzwierciedlając minimalną drogę hamowania, podczas gdy "E" (wcześniej "G") znajduje się na przeciwnym końcu skali. Ten parametr jest nie tylko wskaźnikiem wydajności, ale także ważnym elementem bezpieczeństwa, zwłaszcza w zmiennej pogodzie. Wybierając ogumienie, warto rozważyć nie tylko jego przyczepność w deszczu, ale także to, jak wpisuje się ono w ogólne potrzeby pojazdu i styl jazdy.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.