Pirelli Scorpion Verde 235/55 R18 100 V Seal Inside FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 3 dni
Pirelli Scorpion Verde 235/55 R18 100 V - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/55 R18
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

627 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli Scorpion Verde 235/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Scorpion Verde 235/55 R18 100 V Seal Inside FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Scorpion Verde stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/55 R18 oraz indeks nośności i prędkości 100 V.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Scorpion Verde marki Pirelli

Opony letnie doskonale sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo podczas codziennej jazdy. Zaawansowana technologia produkcji przekłada się na świetną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a niskie opory toczenia wspierają oszczędność paliwa. Dzięki temu opony letnie Pirelli sprawdzają się zwłaszcza na dłuższych trasach, oferując lepszy komfort i mniejszą podatność na boczne podmuchy wiatru.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R18 100 V

Segment opon osobowych Pirelli obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 235/55 R18 Scorpion Verde Seal Inside FR

Opony letnie Pirelli Scorpion Verde 235 55 R18 100V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 235/55 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 235 mm). Kolejne dwie cyfry (55) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 18 cali (45.72 cm). Następne oznaczenia (100 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Pirelli Scorpion Verde. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 800 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 240 km/h.

Pirelli Scorpion Verde 235/55 R18 Rant ochronny (FR)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 21 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Pirelli
Klasa premium
Model Scorpion Verde
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia Seal Inside, FR
Kod produktu 10138

Seal Inside, FR – co oznaczają symbole w modelu Scorpion Verde?

  • Seal Inside / Technologia Seal to rozwiązanie, w którym wnętrze opony pokryte jest elastyczną warstwą uszczelniającą, zdolną do natychmiastowego zaklejenia drobnych uszkodzeń. Dzięki temu opona zapobiega utracie ciśnienia nawet po przebiciu, co zwiększa bezpieczeństwo i eliminuje potrzebę szybkiej naprawy.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – Seal Inside, FR

Etykieta unijna opon 235/55 R18 100V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Scorpion Verde 235/55 R18 100 V Seal Inside FR uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli Scorpion Verde 235/55 R18 100 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa B

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.