Pirelli Scorpion 235/55 R18 100 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli Scorpion 235/55 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Scorpion 235/55 R18 100 V FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Scorpion stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 100 V oraz rozmiar 235/55 R18.
Nowa opona letnia Scorpion marki Pirelli
Opony letnie Pirelli zapewniają optymalną wydajność od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dzienna temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa i zoptymalizowany bieżnik asymetryczny poprawiają stabilność podczas pokonywania zakrętów, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie auta. Zmniejszone opory toczenia wspierają oszczędność paliwa, zapewniając bardziej ekonomiczną i komfortową jazdę.
Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R18 100 V
Opony osobowe Pirelli to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 235/55 R18 Scorpion FR
Opony letnie Pirelli Scorpion 235 55 R18 100V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 235/55 R18 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Model Pirelli Scorpion posiada indeks nośności 100 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 800 kg oraz indeks prędkości V umożliwiający jazdę do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 48 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/55 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | Scorpion |
Etykieta UE | A / B / 70 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | FR |
Kod produktu | 53286 |
FR – co oznaczają symbole w modelu Scorpion?
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/55 R18 100V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Scorpion 235/55 R18 100 V FR uzyskała wynik: A/B/70 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa A
Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Etykieta unijna opony oferuje cenny wgląd w jej wydajność hamowania na mokrej nawierzchni, ale to tylko jedna z wielu cech, które należy rozważyć przy wyborze nowego ogumienia. Klasyfikacja od "A" do "E" (do niedawna jeszcze "F" czy nawet "G") jest bezpośrednim wskaźnikiem potencjalnej drogi zatrzymywania się na pokrytych wodą drogach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że optymalny wybór ogumienia uwzględnia również inne aspekty, takie jak zużycie paliwa, hałas, a także specyficzne cechy pojazdu i preferencje jazdy. Wybierając opony, warto więc spojrzeć na ten parametr w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę także inne cechy na etykiecie, aby zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort oraz ekonomiczność użytkowania pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.